|
A mintegy hatvan zenész (komplett fúvószenekar is) táncos, színész sokszínű eredeti öltözetben (jelmez: Gaug Ágnes), a különben szűkös váróteremben a dramaturgiai játéknak megfelelően mozog. A több helyszínt (szcenika: Zeke Edit) a pályaudvari forgatagnak megfelelő fényekkel világítják meg, majd az egész trupp kivonul a sínekhez, ahol egy félreállított vagonba beszállnak, és csak János bácsi és Rebeka néni, meg egy szál hegedűs búcsúztatja őket. Az előadás nem hagyományos néptáncszínházi produkció, hanem inkább az egyszeri, megismételhetetlen happening érzését kelti a közönségben. Diószegi aprólékos, mindenre figyelő rendezése (pl. megjelenik két kempingsátras turista is, akik néma játékukkal színesítik a játékot) egy eltűnt, örökre elsüllyedt világot varázsol az egybegyűltek elé. A közreműködők: a Szászcsávási Zenekar (Küküllőmente ), a Baciui-i Fúvósok (Moldva), Zerkula János, Fikó Regina (Gymes), Máramarosi zenekar (Anasztlatina), Dszita Gábor, Nagy Bercel, Benke Gráci, Ertl Pétere, rusorán Gabriella, Rácz Attila (Ciceró), Skaliczky Andrea, Válaszút Támncegyüttes, Ordasok és sokan mások teljesítménye egyedülálló. Amikor vége az előadásnak, a közönség egy pillanatra némán meghatódva vár, s csak aztán tör ki az elementáris taps. Jó ideje találkozni színházainkban, különböző produkciókban sete-suta művi néptáncbemutatókkal, kár, hogy azok létrehozói nem ismerik Diószegi munkáját.
|