|
Aztán szélesedik a kör, megismerjük a producereket, az egész csodás szórakoztatóipari gépezetet, ahol mindenütt csalás, korrupció, butaság és nagyon, nagyon sok pénz rejtőzik. Ez már nem a kispályások világa, hanem a szponzorok, multicégek, pályázatok, lenyúlások, átvágások bonyolult hálózata. Bizony, modern világ, modern "hősök". A régi világ háttérbe szorult színészei is megjelennek a filmben (Darvas Iván és Jordán Tamás nagyszerű alakításában), akiknek két választásuk van: ép gerinccel, büszkén kivonulni ebből a pénzzel hajtott bolondokházából, vagy idomulni, csiszolódni, meghajolni a betevőért. Meskó Zsolt filmjéről csak jót lehet mondani. Nagyszerű a forgatókönyv, amit Márton Gyulával írtak, jó az ötlet, tökéletes a kivitelezés, meggyőzőek a színészek. Ennyire jól sikerült magyar film már igen rég született, egyszerre keserűen kritikus és elnézően szórakoztató. A néző könnyesre röhögi magát, miközben ökölbe szorul a keze a látottaktól. Ilyen őszinte kritikát már rég nem láthattunk korunk "művészetének" válságáról. A film tükörként jeleníti meg a fennálló állapotok visszásságait, bár a tükör talán félig áttetsző lehet, mert a szereplők talán magukra is ismerhetnek, talán magukat játsszák, ezért annyira önfeledt és természetes minden alakítás. Fantasztikus színészi gárda gondoskodik szórakoztatásunkról: Kamarás Iván, Fullajtár Andrea, Darvas Iván, Mácsai Pál, Török-Illyés Orsolya, Básti Juli, Szabó Győző, Pindroch Csaba és Jordán Tamás személyében. Tökéletesen megválasztott helyszíneken vették fel a jeleneteket: a torz értékrendű, álművészeti világhoz tökéletesen passzolnak az elmúlt évek modern "épületcsodái": a Millenáris Park és az Erzsébet téri mélygarázs futurisztikus, de embertelenül üres és lélektelen terei. Remélhetőleg Meskó Zsolt filmje a közönségnek is nagyon fog tetszeni, és talán lesznek majd olyanok is, akik magukra ismernek a tükörben. |