Sziluettek és árnyak szuggesztív játéka a Trafóban

Színpad


Trafo_Gai-Kotsu_Csontvaz.jpg
Gai-Kotsu / Csontváz

A japán-francia koprodukcióban készült, szeptember 25-26-27-én látható előadás az emberi testtel és annak anatómiájával tett kísérletek kivételesen finom és szórakoztató művészi megfogalmazása. Keisuke Kanai saját testét - a fények és egy kifeszített textília segítségével - mint egy fénymásolatot vagy egy fotó negatívját használja, szokatlan és humoros megvilágításba helyezve.

 
A cirkusz, pantomim, tánc, tárgy-, és vizuális színház határán mozgó előadás azok közé a műfajilag behatárolhatatlan produkciók közé tartozik, amelyek invenciózus látásmódjukkal és eszközhasználatukkal megkérdőjelezik az előadóművészetekről alkotott elképzeléseink érvényességét.
 
Keisuke Kanai még Japánban ismerkedett meg a pantomimmel és a tánccal, azon belül a butoh-val. Később Franciaországban telepedett le, ahol a cirkuszművészetek nemzeti központjában (CNAC) képezte magát professzionális akrobatává és zsonglőrré. Előadói kvalitásaira a világ a híres-hírhedt koreográfus, Philippe Decoufflé Cirk 13 című előadásában figyelt fel először. Az igazi szakmai elismerést azonban első saját alkotásával (Bougez pas Bouger) vívta ki. Sorban következő darabjának elkészítésében - Gai-Kotsu - az ugyancsak japán származású Rumi Komacsubara, illetve a híres francia színházi rendező, Sébastien Lalanne volt segítségére.