(MTI/AP/Reuters) - A legrangosabb amerikai színházi díjból a Tavaszi ébredés nyolcat, míg Tom Stoppard műve hetet söpört be. Az eddigi rekordot egyébként Arthur Millertől Az ügynök halála tartotta 1949 óta, ezt csak tavaly sikerült Alan Bennettnek beállítania a Történelmi fiúkkal (History Boys).
A csehszlovákiai születésű brit szerzőnek, Sir Tom Stoppardnak ez a negyedik Tony-díja. Először a Magyarországon is többször bemutatott Hamlet-parafrázisért, a Rosencrantz és Guilderstern halottért tüntették ki 1968-ban, majd 1976-ban a Transzvesztiták, 1984-ben pedig A valóságos dolog (The Real Thing) ért számára Tony-díjat. A Tavaszi ébredés, amelynek főszereplői szexualitásukat felfedező lázadó kamaszok, a maguk ellenőrizhetetlen érzelmeikkel és szenvedélyeikkel, Frank Wedekind 1891-ben született, a maga korában botrányt kiváltó darabja nyomán írta Duncan Sheik zeneszerző Steven Sater librettójára.
A két sikerdarab kapta meg a legjobb musical, illetve a legjobb színdarab díját. A kortárs történelem iránti érdeklődést mutatja, hogy Frank Langella kapta a legjobb drámai színész díját a Frost/Nixon előadásában nyújtott alakításáért, amelyben ő személyesítette meg a Watergate-botrányba belebukott amerikai elnököt. Neki ez a harmadik Tony-ja, kétszer legjobb mellékszereplőként vehette át az elismerést. A legjobb női főszereplő díját Julie White érdemelte ki egy sztárügynök megformálásáért A kiskutya ugatott (The Little Dog Laughed) című darabban, megelőzve olyan hírességeket, mint Vanessa Redgrave és Angela Lansbury.
A csehszlovákiai születésű brit szerzőnek, Sir Tom Stoppardnak ez a negyedik Tony-díja. Először a Magyarországon is többször bemutatott Hamlet-parafrázisért, a Rosencrantz és Guilderstern halottért tüntették ki 1968-ban, majd 1976-ban a Transzvesztiták, 1984-ben pedig A valóságos dolog (The Real Thing) ért számára Tony-díjat. A Tavaszi ébredés, amelynek főszereplői szexualitásukat felfedező lázadó kamaszok, a maguk ellenőrizhetetlen érzelmeikkel és szenvedélyeikkel, Frank Wedekind 1891-ben született, a maga korában botrányt kiváltó darabja nyomán írta Duncan Sheik zeneszerző Steven Sater librettójára.
A két sikerdarab kapta meg a legjobb musical, illetve a legjobb színdarab díját. A kortárs történelem iránti érdeklődést mutatja, hogy Frank Langella kapta a legjobb drámai színész díját a Frost/Nixon előadásában nyújtott alakításáért, amelyben ő személyesítette meg a Watergate-botrányba belebukott amerikai elnököt. Neki ez a harmadik Tony-ja, kétszer legjobb mellékszereplőként vehette át az elismerést. A legjobb női főszereplő díját Julie White érdemelte ki egy sztárügynök megformálásáért A kiskutya ugatott (The Little Dog Laughed) című darabban, megelőzve olyan hírességeket, mint Vanessa Redgrave és Angela Lansbury.
Ugyancsak meglepetést okozott, hogy a legjobb felújítás díját B.C. Sheriff 1928-as, első világháborús drámája, Az utazás vége (Journey's End) kapta meg, néhány órával azután, hogy a kiváló kritikák ellenére érdeklődés hiányában levették a műsorról egy New York-i színházban.