|
Rodrigo Garcia szövege a fogyasztói társadalommal fordul szembe, ?a darab globalizáció-, hatalom-, Amerika- és hamburgerellenes, a főszereplő bohóc pedig rigolyás, összeférhetetlen, érzékeny, képtelen beilleszkedni és képtelen másokat elfogadni, minden sarkon júdást lát, aki elárulja és átveri. Fél az emberektől, fél ettől a világtól.? írják a szegedi THEALTER fesztiválon való szereplést követően. A fogyasztás démonától megszállt társadalmunk csak komikusként értékelheti a Harsányi Attila által megformált főhőst.
Visky András kétszereplős (Molnár Margit, Harsányi Attila) drámájának hátterében egy olyan, a szerző bevallása szerint ?talált történet? húzódik, amely az 1980-as években, erdélyi árvaházakban felnőtt magyar lányról szól, aki 1991 után elhatározza, hogy felkutatja gyökereit, hiszen önazonossága legalapvetőbb kérdéseire sem ismeri a választ.
?A cím fontos: többen is megpróbáltak lebeszélni róla, de én ragaszkodtam hozzá. Anélkül szentimentalizmusba csúszik át a történet ? ehelyett folyamatos készenlétben akarom tartani a nézőket? vallja Visky András, a darab írója és az előadás rendezője.
(Forrás és fotó: Aradi Kamaraszínház)