kamsz_a_velencei_kalmar
Viola Gábor A velencei kalmár egy jelenetében

Az előadás egy modern technológiájú, hideg világban játszódik, ahol kontrasztként óriási szenvedélyek vannak. Szenvedélyek, melyek elsősorban a nárcizmus, önzés és egoizmus felé mutatnak. Ugyanakkor a szereplők különböző értelemben foglyai is valaminek.

?Mindenki az érdekei szerint cselekszik, egy bonyolult érdekhálózat és szövetség működtet mindent. Természetesen minden szereplőben vannak erős, tiszta érzelmek, van szex, szerelem, erotika. De a szereplők nem eszerint választanak. Csak pillanatnyilag gondolják úgy, hogy ez fontosabb. Az önzés és önös érdekek szólnak bele mindenbe. Ebből rettenetesen kegyetlen színházat lehet létrehozni. Amiben persze vannak vígjátéki elemek, komikus szituációk, de alapjáraton egy kegyetlen és mohó hajsza az öröklétért, túlélésért vagy a boldogságért? ? mondja Tompa Gábor, a darab rendezője.

homemade_bi-6782_rib_2000x2000
Homemade

A Homemade előadást alapos kutatás előzte meg, melynek során a 2016-ban több mint 70 mélyinterjú készült Erdélyben élő, 12 és 19 év közti fiatalokkal, illetve felnőttekkel a szülő?gyermek kapcsolatról. Az ennek során megismert, családokon belüli viszonyokat kortárs művészi eszközökkel dolgozták fel az előadásban.

?Ez egy olyan előadás, hogy fellélegzel, amikor következik egy kis szünet. Olyan előadás, hogy sóhajtva nyugtázod, a szünetben is folytatódik. Ez egy olyan előadás, hogy nem jön, hogy hazamenj utána anyádhoz. Olyan, hogy nem jön, hogy hazamenj utána anyádhoz, és ne szólj hozzá. Újrafogalmazom: ez egy olyan előadás, hogy jön, hogy hazamenj utána a gyerekedhez, apádhoz, anyádhoz, és beszélj? ha nem is vele, legalább hozzá? ? írta róla Jankó Szép Yvette teatrológus.

Fotók: Bíró István/Kolozsvári Állami Magyar Színház