Alfred Jarry drámáját Alain Timar franciaországi rendező, az avignoni Théâtre des Halles művészeti igazgatója állította színpadra, a bemutató óta már Budapesten és Kisvárdán is bemutatta a társulat.
?Egyetlen srófra jár az egész előadás, ám lenyűgöző mennyiségű ötlet és váratlan meglepetés halmozódik a kétórás játékidőbe. Az üres, négyzetes térben hátul jókora papírhenger áll, erről tekeredik le a több száz méternyi papír, amit a hat Übü papa és a hat Übü mama majd? két órán keresztül tép és gyűr, formáz és hajtogat, pillanatok alatt megteremtve a szükséges kellékeket, jelmezeket, helyszíneket. Az újra meg újra hasznosított papír lassan hatalmas kupacokba gyűlik, kedélyes szemétteleppé változtatva végül a színpadot. A ragyogó formát mutató kolozsvári társulat precíz, mintaszerű csapatmunkája lehengerlő hatású. Könnyen, gyorsan átváltoztatható, a szó szoros értelmében papírmasé figurák üldözik egymást a maguk teremtette kulisszák között: az értéktelen, könnyen megsemmisülő, ezernyi lehetőséget magában rejtő matéria olykor ugyan szeszélyesen működik, ám a játszók a váratlan helyzetekből is képesek erőt meríteni, poént produkálni? ? olvashatjuk Jászay Tamás Papírforma című kritikájában.
(Forrás: Kolozsvári Állami Magyar Színház)
(Fotó: Biró István)