Vizin Viktória a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Szegedi Konzervatóriumában kezdte tanulmányait. 1996-ban megnyerte a Nicolae Bretan Nemzetközi Énekversenyt Kolozsvárott, később az énekművészet legmagasabb fokozatát, a vokális zenetudományi doktori címet kapta meg. 1997-ben a budapesti Falstaff Versenyen a ?Legjobb magyar versenyző? díját nyerte el. Azóta számos énekverseny díjazottjaként világkarriert épített, mezzoszoprán főszerepek sorát énekelte a legjelentősebb nemzetközi házakban. A Bécsi Staatsoper, a londoni Covent Garden, a chicagói és a Los Angeles-i Opera, a Carnegie Hall , valamint a New York-i Metropolitan színpadai mellett Távol-Keleten játszotta többek között a Carmen címszerepét, Verdi Rigolettójának Maddalenáját és Delilát (Saint-Saens: Sámson és Delila). Carmen szerepe szinte egybeforrt Vizin Viktória személyével, a budapesti Operaház közönsége nagy alkalomnak, az énekesnő 100. Carmen-alakításának lehet tanúja október 7-én.
Századszor énekli Carmen szerepét a világsztár
Színpad
Partnereként, az előadás férfi főszerepében László Boldizsár debütál a Magyar Állami Operaházban, aki a tavalyi évad első főszerepe után Don Joséként is bemutatkozik Budapesten. ?Érdekes módon nem ez az első találkozásom Vizin Viktóriával. Két éve együtt forgattunk Koltai Róbert filmjében, ami épp mostanában kerül ki a közönség elé. Négy napot dolgoztunk, s ezalatt annyit beszélgethettünk, hogy kiderülhetett számomra: hiába világsztár, elsősorban közvetlen ember. Az első próba alkalmával is csupán engedelmes énekesnőként volt jelen a próbaszínpadon, holott eddig kilencvennyolc alkalommal alakította ezt a szerepet. Amikor megtudtam, hogy az ő partnere leszek, azonnal írtam neki egy levelet a közösségi oldalon, kifejeztem, mennyire örülök ennek. Rövid válaszlevele után kisvártatva kaptam egy újabbat is, amelyben féloldalas elemzést küldött arról, milyen is Carmen személyisége az ő felfogásában. Ezután én is megírtam neki az elképzelésemet Don Joséról, mire visszaírt: örül, hogy uralkodhat felettem. Vannak ugyanis tenorok, akik a darab egészében domináns férfiként élnek a színpadon. Én úgy gondolom, hogy a végjáték sokkal izgalmasabb, ha egy elfojtásokkal teli férfiban szabadul el a pokol. Hiába ismeri a történetet mindenki, úgy kell eljátszani, hogy mégis felborzolja a kedélyeket. Eddig három énekesnővel énekeltem Josét, Viktóriával most az őserőt érezhetem, de el kell mondjam, igen szép feladatnak tartom, hogy ugyanezen a színpadon, pár nappal később Gál Erikával játszhatom a szerepet. Vele már próbáltunk, ő más módon közelít, ám a két elgondolás közötti különbség nálam egyikük javára sem dől el. Döntse el a néző, hogy melyik attitűd ér közelebb a lelkéhez. Hat alkalommal leszek színen Szinetár Miklós rendezésében, októberre nem is vállaltam más felkérést, kivéve egyet ? de ugyancsak a Carmenben lépek fel. Egy darabig tehát nem kell kimozdulnom Don José szerepéből.?
Az Operaház előadásaiban fellép még többek közt Bretz Gábor, a Magyar Állami Operaház kamaraénekese, Fokanov Anatolij, Létay Kiss Gabriella, Keszei Bori pedig Frasquita szerepében mutatkozik be. Előadások: október 5., 7., 14., 16., 27.
(Forrás: Magyar Állami Operaház)
(Fotó: Éder Vera)