A Gyilkosság a vacsorán társulat célja, hogy az interaktív színjátszás hagyományát átültesse a hazai kulturális életbe. Repertoárjuk októbertől új darabbal bővül: A néma tanú szerzője Béres Miklós, a történet pedig egy bíróról szól. Az új előadás a társulattól már megszokott fordulatos és elgondolkodtató játék. Természetesen itt sem hiányzik a gyilkosság, a megoldandó rejtély, de a finom vacsora sem.
Krimi és konyhaművészet ? bár nehezen összeegyeztethetőnek tűnik, a kettőnek szorosan köze van egymáshoz. A kulinária és a színház párosítása egyre népszerűbb, hiszen sokan ma már azt igénylik, hogy egyszerre többféle inger érje őket, lehetőleg minél meghökkentőbben. Ezt az igényt szolgálja ki az új műfaj, a vacsoraszínház, melynek első és továbbra is egyetlen hazai képviselője a Gyilkosság a vacsorán társulat.
A vendégek megérkeznek, elfoglalják helyüket, asztalonként csapatokat alkotnak, majd kezdetét veszi a színdarab, amely izgalmas nyomozás, játék és vacsora is egyben. Az étkezésnek fontos dramaturgiai szerepe van, ez adja a keretet magához a cselekményhez. A vendégek a négyfogásos vacsora alatt egymással és az idővel versenyezve igyekeznek megoldani a rejtélyt, természetesen a színészek útmutatásaival, az adott történet keretein belül.
(Forrás, fotó: Gyilkosság a vacsorán)