Kortárs hattyútánc a Pécsi Nemzeti Színházban

Színpad

Odett, a szépséges királylány hattyúként él elvarázsolva társaival együtt a tónál. Rothbart, a gonosz varázsló átka sújtja őket, amit csak az igaz szerelem képes feloldani. Míg ez el nem jön, csupán éjféltől napkeltéig nyerhetik vissza emberi alakjukat. Siegfried, az ifjú herceg egy este társaival az erdőben vadászik. Épp célba venné a kecses hattyút, amikor éjfélt üt az óra, és Odett visszanyeri emberi alakját, és felfedi sorsát a herceg előtt. Azonnal egymásba szeretnek. Odilia, a varázsló lánya azonban féltékenyen nézi a kibontakozó szerelmet...
 
Ki nem ismerné minden idők egyik legismertebb klasszikus balettjét, a Hattyúk tavát?! Csajkovszkij darabja emblematikus mű, amely a fehér tütüben táncoló hattyúlányok elvágyódást, szerelmet és magányt kifejező alakját idézi a néző elé. Ugyanakkor ez a történet is alkalmas az újrafogalmazásra. A több szinten értelmezhető lélektani-mítikus történet Juronics Tamás új interpretációjában a XXI. század emberének kollektív "pszicho-meséje" lesz, melyben ugyanúgy megfér a zuhanyzó, mint a féltucatnyi plazmatévé. Április 7-én 19 órai kezdettel a Pécsi Nemzeti Színházban látható Szegedi Kortárs Balett-verzió; Juronics ötleteinek, korszerű és szokatlan megoldásainak tárháza.
 
 

Juronics társulata egyébiránt nem ismeretlen a pécsi közönség számára. Egyrészt mert a tavalyi fesztiválon is bemutatkoztak, hatalmas sikert aratva Homo ludens című előadásukkal. Másrészt pedig azért sem, mert a táncosok fele Pécsett alapozta meg tánctechnikáját s tanulta ki a mesterség fortélyait, mégpedig a darabban szintén fellépő Kossuth-díjas pécsi művész, Uhrik Dóra szárnyai alatt. Az anya szerepét alakító Uhrik az Eck Imre vezette Pécsi Balett éltáncosa volt, s jelenleg a Művészeti Szakközépiskola tánctagozatának vezetője.