Tárlat korhatárral

Egyéb

Az egyedülálló tárlaton 14 kortárs magyar képzőművész szembesíti a nézőt a legbensőbb félelmeinkkel, hatásos és látványos gesztusokkal, különböző pop-kulturális, vagy filmes utalásokat használva. Nem meglepő tehát, hogy a Highlights of Hungary ranglistáján 2013 legjobb projektjei között szerepel a MODEM Halálos természet című kiállítása, versenyben a Design Terminállal, a TEDx Youth Budapesttel vagy például a Gozsdu Udvarral.

 

A debreceni intézmény az izgalmas tárlatok mellett rendszeresen különleges tárlatvezetésekkel is várja az érdeklődőket. A horror, pszichothriller és sci-fi elemekkel átitatott kiállításon február 6-án például Kovách Gergő és Péli Barna képzőművészek vezetik végig az érdeklődőket.

 

Hornyik Sándor kurátor elmondása szerint a cím itt nem a természethűséget, hanem sokkal inkább a naturalizmust mint látásmódot idézi fel. Azaz a köznapi, olykor durva módon való láttatást. ?A koncepciónak az ismeretelméleti rész mellett van egy populárisabb oldala is, amely a horrorfilmek kultúrája felől közelít: bemutatja, miként láttatják az emberi testet, olykor akár megrázó módon, ezért a tárlat bizonyos területeire 16 év alatt nem lehet belépni? ? fejtette ki a kurátor.

 

Hozzátette: a Halálos természetet mégsem csak azoknak ajánlják, akik a különleges lények és horrorfilm-jelentek iránt érdeklődnek. A tárlatban ugyanis elég erős szál a humor, nemcsak vegytiszta horror és sci-fi vár a nézőre, így a látványvilág bárki érdeklődését felkeltheti.

 

A kiállítás lezárultával új tárlatot láthat majd a debreceni közönség: március 2-án nyílik ugyanis a Szabadkéz. Rajz a magyar képzőművészetben tegnap és ma, amely a modern magyar művészetből kiindulva ismerteti az egyedi képzőművészeti rajz 1945 utáni tendenciáit, legizgalmasabb kísérleteit, eredményeit több mint 50 olyan képzőművész segítségével, akik számára a rajz nem kizárólag egy a lehetséges művészeti kifejező, interpretációs technikák közül, hanem a rajzolás, mint cselekvésforma kitüntetett szerepet játszik alkotói munkájukban.