Az 1970-es évek legnagyobb reggae előadóihoz − Steel Pulse, Aswad, Bob Marley and the Wailers − hasonlóan a Manaky is keveri a soul és az autentikus reggae elemeit. Nézd meg nálunk először legújabb klipjüket, mely a svájci Evidence Music gondozásában jelent meg a napokban.

A zenekar tagjai Budapest egyik legotthonosabb stúdióját, a Studio Einzt üzemeltetik Csillebércen, ahol a sokéves tapasztalat lehetővé tette számukra a vintage reggae sound dizájn tökéletesítését, ami homlokegyenest ütközhet a rockos dobhangzással vagy a ma megszokott modern szintetizátoros hangszínekkel, mivel Hammond orgona, Clavinet, Rhodes és analóg effektek dominálnak zenéjükben.

Olvastad már? Mentális fejesugrás egy zenei vulkánba – Koroknay Andrással beszélgettünk

Első lemezük amellett, hogy felvonultatta a reggae több alfaját (roots, lovers, rub a dub, stepper) tartalmaz Wu Tang Clan beütésű hip-hop és egy neo soul dalt is. Az utóbbi években rendszeresen találkozhattunk a zenekarral a Szigeten és világzenei fesztiválokon (Palkonya Hangja, HUG Festival), de a Pontoon is megannyiszor teret adott koncertjeiknek.

A közeljövőben a svájci Evidence Music kiadó gondozásában jelenik meg a banda második albuma, aminek felvételét, keverését és masterelését is a tagok csinálták. A most debütáló Don’t Act Like című szám a következő lemez egyetlen soul dala, amihez egyik legjobb barátjuk, Regős Ábel rendező és Nagy Borbála Judit grafikus készített analóg klipet, amiben filmmel készített képek és szalagra rögzített jelenetek váltják egymást. Amellett, hogy Ábel keze munkáját dicséri a zenekar majdnem összes képanyaga, a RÓQA and Call me Unique Majestic és a Slow Village Amiben című klipjével két díjat is elnyert a 2021-es Magyar Klipszemlén.

Olvastad már? Pénteki kultúrrandi Krecsmáry Zsolt énekes-dobossal

A Manaky legtöbb számában olyan társadalmi problémákat feszeget, mint a bevándorlás vagy az előítéletesség, de sokszor foglalkoznak az emberi kapcsolatokkal és az érzelmekkel is. Legújabb daluk a nem működő párkapcsolatokról szól, melyekben a hiúság és a megjátszás háttérbe szorítja a valós érzelmeket, ám a felek a gyenge kötelék ellenére sem lépnek ki a játszmából.