Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: a Startup Campus programmal kifejezetten a fiatal vállalkozók ötleteit szeretnék támogatni, felhívva a figyelmet arra, hogy a technológia jelentősége mennyire kiemelt ebben az ágazatban.

Hozzátette: a program felhívására idén rekordszámú, 61 jelentkező pályázott, közülük 11 csapat jutott be a programba. A nyertes pályázók workshopokon és egyéni mentoráláson fognak részt venni, majd a legígéretesebb csapatok 15 millió forint kezdőtőkét kaphatnak a Hiventures tőkealapkezelőtől a program végén, melyről a Hiventures és a Startup Campus szakemberei döntenek.

Beszélt arról is, hogy múlt héten jelent meg egy másik pályázat 10 milliárd forintos keretösszeggel. A felhívásra kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek. A támogatással a kialakult nehéz helyzetben az újrakezdéskor versenyelőnyhöz juthatnak a tervezőik.

Hangsúlyozta: a szektor szereplői a nemzetközi piacokon is megállják a helyüket; ahhoz, hogy a világjárvány okozta kihívások után is felvegyék a versenyt a tőkeerős nemzetközi szereplőkkel, magas szintű technológiai fejlesztésekre van szükségük.

A vezérigazgató elmondta, hogy a divat- és dizájnszektort elsőként érintette a világjárvány, ezen termékek felvásárlása azonnal leállt. A hazai divat- és dizájnipari vállalkozások bevételének 80 százaléka exportból származott, ennek az átrendeződése már megkezdődött. Fontossá vált, hogy ebben a helyzetben támogatást kapjanak a szereplők.

A trendek kapcsán Bata-Jakab Zsófia elmondta: a következő időszakban előtérbe fog kerülni a fenntarthatóság a divatiparban. Kevesebb kollekciót fognak gyártani a tervezők és a vásárlók is tudatosabban fognak dönteni.

Nyitókép forrása: a Magyar Divat és Design Ügynökség Facebook oldala