Alessandro Serra Macbettu, illetve A vihar című Shakespeare-adaptációit már láthatta a budapesti közönség. Az alkotó, akit az olasz szcéna egyik legtehetségesebb rendezőjének tartanak, olyan színházi elődök nyomdokain jár, mint Gordon Craig, Grotowski vagy Peter Brook.
„Színháza világokat teremt, művészként pedig képes az üres teret lüktetővé tenni, megeleveníteni a nézők előtt” – olvasható róla a MITEM közleményében.
Alessandro Serra rendezéseiben a nézőnek nincs szüksége kiemelkedő műveltségre vagy háttértudásra ahhoz, hogy megértse a tisztán megmutatott emberi viszonyokat, karaktereket. Sőt, még nyelvi megértésre se, hiszen az olasz alkotó, aki fotográfusként kezdte a pályafutását, főleg a képek erejével hat a közönségre. A nyelvet ezúttal is a zenei hangzás részeként használja, a görög témához a grékót (vagyis a kalabriai görög nyelvet) eleveníti fel.
A Tragédia/Oidipusz éneke több olasz színházi intézmény (Sardegna Teatro, Teatro Bellini Napoli, ERT Emilia Romagna Teatro Fondazione, Fondazione Teatro Due Parma) koprodukciójában látható a fesztivál végén. A Nemzeti Színház első emeletén kiállítást rendeztek Alessandro Serra fotóiból.