A "Cairos - a minősített idő" címmel ad koncertet június 28-án. Miért épp az idő fogalmai köré építi a tematikát?
Az emberi élet különböző fázisaival világítja meg, a Cronostól -idő -a Cairos-minősített időig terjedő utat. Az egyiktől a másikig óriási minőségi váltást jelent, melyben a felelősen és tudatosan kitöltött időbe "folyik" az emberi lét, s az ember ? a kor előrehaladtával ? egyre inkább érzi az elszámolás súlyát, és ennek művészi-filozófiai megjeleníthetőségének szükségességét.
Ezt a zenében, mint az egzisztencialista filozófia párhuzamát is teljesen adekvát módon lehet megjeleníteni. Azokkal a művekkel, műfajokkal, stílusokkal, melyek a korai "gondtalan" létből átvonulást nyújtanak a "Cronos"-ba, igen szemléletesen, filozófiai mélységeiben csak a zenében lehet elemi szinten éreztetni.
A négy órakor kezdődő koncertet a lakásán tartja. Miért döntött emellett?
Egyúttal a "műhelymunka" fogalmát szeretném felújítani, melyben a zenei-mondanivalóbeli "felépítmény" egy téma köré emelkedik, s így a legtisztább és egyben az egyetlen megnyugtató végkicsengést adja. Emellett az elidegenedés elleni gyógyírnek is szánom a házikoncert ilyen módon való "újrahonosítását". Emellett az összefogást, az együvé tartozás élményét tartom fontosnak.
Milyen dallamok csendülnek fel a koncert során?
Debussy Children's corner munkája mellett Chopin-művek is elhangzanak, majd a végén a legfajsúlyosabb, és a lét teljességét és megoldását is kínáló Liszt Ferenc Weinen, klagen című művét tűzöm műsorra.