A négyrészes széria azt az örök igazságot járja körbe, mely szerint ha valaki gazdag és befolyásos, mindent megúszhat. Ezt a politikában tefloneffektusnak hívják, és ez különösen igaz a kontrollálatlan hatalma miatt valóságos szörnyeteggé vált P. Diddyre, aki nemcsak kizsákmányolta munkatársait, hozzátartozóit, de folyamatosan megszégyenítette, megalázta, szexuális alávetettségben tartotta őket. Minden határt átlépve élt vissza a zeneiparban megszerzett befolyásával. Persze, mondhatjuk azt, hogy akinek a kiadóját Bad Boy Recordsnak hívták, az mégis mit várt.
Olyan, aki bármikor kirakta a tárgyalóasztalra a fegyverét, és nem félt használni azt, aki bármikor megerőszakolt egy nőt, mert tudta: a keze messzire elér, ezért senki nem meri feljelenteni. Nem fizette ki producerének, Rodney Jones Jr-nak a munkadíját (mert az a fizetség, hogy valaki vele dolgozhat), de azzal is sokkolta, hogy a lemezstúdióját átpakoltatta a hatalmas fürdőszobájába, ahol a felvételek közben meztelenre vetkőzött, majd a zenészek szeme láttára zuhanyozott, és onnan nézte a keverőpultot. Barátnőjét, Cassie Ventura énekesnőt arra kényszerítette, hogy másokkal szexeljen, miközben ő maszturbált. Munkatársaival videóra vette az orgiákat. A stábtagoknak nőket kellett elhívniuk az éjszakai klubokból, hogy feküdjenek le Diddyvel és barátaival. Mindenféle nagy vadak, mennek bele az éjszakába, megenni, aki árva.
Diddy sokáig a fekete közösség példaképe volt, az egyik első milliárdos rapper és üzletember, aki tévécsatornát indított, ruhamárkái és alkoholosital-márkái voltak. Kevesen tudták, hogy a cége prostitúcióval, kábítószer-kereskedelemmel is foglalkozott. A stúdiója mellett kialakított egy titkos szobát, ahol kikötözte az elkábított nőket, majd megerőszakolta őket. Odabenn most szörnyek járnak.
Már szakmai pályája legelején megúszott egy nyolc halálos áldozattal járó jótékonysági kosármeccset, amelyre több jegyet adtak el, mint ahány férőhely volt a sportcsarnokban. Nyolc fiatalt halálra tapostak. Az eseményt Diddy szervezte. Bár nőkkel erőszakoskodott a Howard egyetemen, nemhogy megúszta, de 2014-ben megkapta az egyetem tiszteletbeli diplomáját.
Az egyetem vezetésének fogalma sem volt arról, hogy ő lett a hiphop nagy Gatsbyje, aki napokig tartó szexorgiákat szervezett, olyan koreográfiákkal, mint amilyenek a képzeletbeli hollywoodi bacchanáliák lehettek az 1930-as években. Egy ballisztikai anomália következtében arcon lőtt egy nőt (valójában másra célzott). Az áldozat azonosította Diddyt, ügyvédei azonban egy fiatal fiúra, Diddy mentorált rajongójára kenték az egészet. Tehát ezt is megúszta, pedig a sofőrje azt vallotta, hogy Diddy ráparancsolt, hogy – miközben elmenekültek a helyszínről – dobja ki kocsija ablakából a pisztolyt.
A helyezkedéseinek és a mögötte álló ügyvédi teamnek köszönhetően mindig mindent megúszott, fekete példakép maradt, egészen addig, míg 2024-ben a CNN levetítette azt a szállodai videót, amelyben élettársát, Cassie Venturát megveri, megrugdossa, miközben a lány menekülni próbált a szállodai szobájukból. A fiatal énekesnő pert indított ellene, a tárgyalás májusban lesz, amelyet minden bizonnyal olyan médiaérdeklődés övez majd, mint az O. J. Simpson-pert.
Ez lett az ügy fordulópontja, azóta százszámra jelentkeznek egykor bántalmazottak, akik közül sokan be is perelték Diddyt, aki negyedszázadon át azt hitte, hogy övé a világ, hogy ő a Sebhelyesarcú, Tony Montana (Al Pacino) hiphopreinkarnációja. Aztán egyszer csak a Los Angeles-i házánál házkutatást tartott az FBI. Diddy sosem tűrt ellentmondást. Ha nem akart egy klip rendezője változtatni a storyboardon, összeverte. Még 1998-ban történt, hogy a Vibe magazin főszerkesztője – tartva magát a kiadói szokásjoghoz – nem mutatta meg neki a készülő címlapot, ezért verőemberekkel jelent meg a szerkesztőségben.
A dokumentumfilm nem tudta megszólaltatni P. Diddyt, ügyvédei csak egy szikár közleményt küldtek a dokufilmes produkciónak: Nem számít, hány pert indítanak, ez nem változtat azon a tényen, hogy Combs úr soha senkit nem bántott vagy bántalmazott szexuálisan – férfit vagy nőt, felnőttet vagy kiskorút. Egy olyan világban élünk, ahol bárki bármilyen okból indíthat pert. Szerencsére létezik egy tisztességes és pártatlan bírósági eljárás az igazság kiderítésére, és Combs úr biztos abban, hogy győzni fog a bíróságon.
A vád szerint 2008 óta bántalmazta, fenyegette, illetve kényszerítette a nőket és a körülötte lévőket arra, hogy teljesítsék szexuális vágyait, megóvják jó hírét, és eltitkolják a viselkedését. A vádiratban szerepel még az is, hogy befolyását bűnszervezet létrehozására használta fel, amelynek tagjai szexuális célú emberkereskedelmet, kényszermunkát, megvesztegetést folytattak, illetve manipulálták az igazságszolgáltatást. P. Diddy jelenleg a New York-i Metropolitan Detention Center börtönben ül előzetesben.
A több mint harminc interjút feldolgozó Diddy bukása a legkevésbé szól Diddy dalairól, gyakorlatilag nincs semmi biografikus motívum, sem diszkográfia, a díjai sem kapnak figyelmet, de a májusban kezdődő bírósági tárgyalás gyanítható kimenetele miatt (legalább 10–15 év, de akár életfogytig tartó börtönbüntetés is kiszabható rá) könnyen lehet, hogy maga az életmű is megy a kukába. Vagy az is lehet, hogy a gazdagok és a jó kapcsolatokkal rendelkezők, ahogy eddig is, most is megúsznak mindent.