December elején hivatalosan is elindult A dzsungel könyve próbafolyamata a Szegedi Nemzeti Színházban. A szegedi társulat tagjai vendégművészekkel kiegészülve állítják színpadra a népszerű musicalt, amely az alkotók és a szereplők számára egyaránt remek lehetőségeket kínál. „Amikor megkaptam a felkérést, rögtön azon kezdtem gondolkodni, hogyan lehetne ezt a produkciót picit kimozdítani a megszokottból, vagányabbá tenni, mert ez egy nagyon vagány történet, ezért a látványban és az egész koncepcióban igyekszünk coolak lenni” – fogalmazott a rendező, Widder Kristóf.
A történet arról szól, hogyan lehet beilleszkedni egy közösségbe, mennyire adhatja fel egy ember az identitását azért, hogy tartozzon valahová. A zenés színházi feldolgozás dalai mára ikonikussá váltak: mind ismerjük és szeretjük a Farkas vagyokot, a Beindul a pofonofont és a Beszél a szélt.
Kupás Anna díszlete a gyerekkori közösségek egyik fontos színterét, a játszóteret jeleníti meg a pop-up mesekönyvek stílusában. „A célom az volt, hogy ne egy dzsungelt illusztráljak, hanem egy életérzést adjak át, azt, amikor gyerekként játszottam egy játszótéren vagy egy erdőben” – mondta a díszlettervező. Pető Kata jelmezei remekül illeszkednek ebbe a térbe: árnyalják, elmossák az emberek és az állatok közötti különbségeket, utalva ezzel a musical egyik slágerének címére és üzenetére: mindannyian Egy majomban őrlünk.