A Hamupipőkéből készül operettmusical a Nagymező utcában

Program

A Budapesti Operettszínház 2024/2025-ös évadának első bemutatóját november 15-től, hármas szereposztásban láthatja a nagyközönség.

Elkezdődött Pejtsik Péter zeneszerző és Orbán János Dénes Kossuth-díjas drámaíró Hamupipőke című operettmusicaljének próbafolyamata a Budapesti Operettszínházban. Az olvasópróbán Kiss-B. Atilla Kossuth-díjas operaénekes, az intézmény főigazgatója elmondta: Az Orfeum mágusa fölülmúlta a várakozásokat és minden alkotói, művészi és nézői igényt kielégített. Mint fogalmazott, 2023 őszén önmagán túlmutató produkció született, ami megerősítette őt, hogy az alkotócsapatával ismét egy magyar ősbemutatót állítson színpadra a Nagymező utcában.

Az előadás díszlet- és látványtervezője Ferenczfy-Kovács Attila Kossuth-díjas díszlettervező, iparművész; a kosztümök Berzsenyi Krisztina jelmeztervező munkái; a nagyívűnek ígérkező előadás rendező-koreográfusa Bozsik Yvette Kossuth-díjas színházi alkotó.

Orbán János Dénes elmondta, hogy a Hamupipőke a hetedik produkció, amin együtt dolgozik a társulattal. A Kossuth-díjas költő, drámaíró, műfordító kifejtette, hogy korábban Erdélyi János Az özvegy ember és leánya című könyvében átdolgozta a közismert történetet, és a Benedek Elek-féle változathoz hasonlóan a Herceg és Hamupipőke egy templomi misén ismerkednek meg. Mindkét szereplőnél hangsúlyt kap árva létük. A zenei anyag részét képezik az autentikus csángó népdalok is, hiszen a csángó folklórban a legerősebb és a legszívszaggatóbb az árvaság, valamint a szerelem motívuma. Az előadás alkotói kiemelt figyelmet fordítanak a tündérek világára.

Bozsik Yvette, Kiss-B. Atilla és Orbán János Dénes a Hamupipőke olvasópróbáján a Budapesti Operettszínházban. Fotó: Janus Erika
Bozsik Yvette, Kiss-B. Atilla és Orbán János Dénes az olvasópróbán

Bozsik Yvette rendező-koreográfus szerint a gyermekek meglátják a körülöttük lévő világban azt is, ami a felnőttek számára láthatatlan, többek között ezért is olyan fontos a tündérek birodalma a készülő produkcióban. Bozsik Yvette hozzátette: a közös játék és a darab humora legalább annyira lényeges számára, mint a megható, érzelemdús jelenetek.

Pejtsik Péter zeneszerző arról beszélt, hogy nagy kihívás, egyben igazi örömzenélés volt számára megírni a zenei anyagot, amelyben fellelhető egyfajta főhajtás az operett műfaja felé, a tündérvilágra pedig inkább a posztromantikus stílus lesz jellemző, és ehhez kapcsolódik a népdalok világa.

Az előadásban az Operettszínház művészei mellett a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) operett-musical szakos hallgatói és a a Pesti Broadway Stúdió végzett növendékei is közreműködnek. A címszerepet alakító Nagy Alma Virág, Árki Lili Katalin és Nagy-Jancsó Júlia elárulták, Hamupipőke története mindhármuk gyermekkorában meghatározó volt, a felkészülési folyamattal kapcsolatban pedig kiemelték: jelentős feladat lesz számukra, hogy megtalálják, mitől lesz Hamupipőke egyszerre hercegnő és hétköznapi ember. A három fiatal művész számára biztonságérzetet ad, hogy évek óta együtt dolgoznak együtt az SZFE-n, így a közös munka is gördülékenyen folyik majd a Budapesti Operettszínházban.

Fotó: Janus Erika