A nagy sikerű Frida Kahlo fotógyűjteménye című kiállítás a mexikói művésznő életének rejtett pillanataiba enged betekintést, új szemszögből láttatva a latin-amerikai művészet egyik legemblematikusabb alakjának szenvedélyes és szenvedésekkel teli sorsát. Frida személyes gyűjteménye halála után a Kék Ház néven ismert mexikóvárosi otthonuk egy elzárt fürdőszobájába került. A Kék Ház a világ egyik leglátogatottabb kiállítóhelyévé vált a Fridának emléket állító múzeumként, ám néhány személyes tárgya, köztük a több mint hatezer fényképet tartalmazó gyűjtemény csaknem ötven éven át rejtve maradt a nyilvánosság előtt. Pablo Ortíz Monasterio fényképész, a mexikói fotográfia történetének szakértője válogatta a kiállítás anyagát az archívumból: a tárlaton 241 korábban nem publikált, Frida által nagyra tartott fénykép látható, amelyek életének különböző korszakait jelenítik meg, sokukon Frida számára fontos emberek szerepelnek. A kiállítás egyike 2024 tíz legfontosabb hazai fotókiállításának, a szakma véleménye alapján a negyedik helyen szerepelt a listán. A Frida Kahlo és az Anahuacalli Museum anyaga 2025. február 9-ig látható hazánkban.
A Mai Manó Ház a magyar fotóművészeti élet központjaként idén is kortárs és történeti, hazai és nemzetközi fotográfusokat mutat be a hazai közönségnek. Szabó Dezső a kortárs magyar művészet középgenerációjának egyik meghatározó alakja. Jelenség című tárlatán számos olyan művet mutat be, amely eddig még nem volt kiállítva, illetve erre az eseményre készül el befejezett műtárgyként. A szintén februárban bemutatkozó, magyar származású Ylla (1911–1955) művészeti gyakorlata nemzetközileg ismert, hiszen olyan kreatív és rendhagyó módon újította meg az állatfényképezést, mint előtte senki más: természetes viselkedésük közben, a saját környezetükben ábrázolta az élőlényeket.
Az Americana című fotográfiai műgyűjtemény Pálfi György többéves munkájának eredménye. A neves műgyűjtő ebben a sorozatban kísérletet tett arra, hogy az általa válogatott, autókat ábrázoló fotókon keresztül mutassa be a mindennapi amerikai élet valós oldalát. A rendkívül fókuszált összeállítás azonban ennél jóval több: a fotográfia történetének apró metszete. Az áprilisban debütáló, több mint hatvan felvételt magában foglaló gyűjtemény olyan fotótörténeti ikonok és kortárs művészek munkáit adja közre, mint William Eggleston, Robert Frank, Lee Friedlander, Joel Meyerowitz, Helmut Newton, Ruth Orkin, Thomas Ruff vagy éppen Gregory Crewdson.
Ugyanebben az időszakban a második emeleten a brit Eleanor Macnair munkáit mutatják be, aki egészen különleges módon alkotja újra az egyetemes fotótörténet ikonikus képeit: színes gyurmából készít háromdimenziós verziókat. Az eleinte kísérleti hobbinak indult projekt hamar népszerűvé vált online, és szakmai elismerést is szerzett. Macnair képei – amelyek Play-Doh gyurmából és egyszerű háztartási eszközökkel készülnek – végül fényképként élnek tovább, a reliefeket ugyanis minden új projekt előtt újrahasznosítja.
2025 nyarán ünnepeljük André Kertész első feleségének, Rogi André születésének 125. évfordulóját. A fiatalos és szenvedélyes alkotói szemléletű Rogi különösen a portré- és dokumentarista fotográfia területén volt sikeres. A második világháború utáni években egyedi stílust alakított ki, számos jelentős társadalmi, politikai személyt és eseményt örökített meg képein.
A szeptembertől látható Nunchi – A csend hatalma című kiállítás a keletkezés és az elmúlás szüntelen szemlélőinek vizuális lenyomatai, ahol hat dél-koreai fotográfus mutatkozik be. Képeik vizuális vallomások Földünkről: az érintetlenségről és annak dicséretéről szólnak, aminek megértésén az emberiség sorsa dől el. A második emeleten látható Valahol Koreában című tárlat képein Benkő Imre és Molnár Zoltán Észak- és Dél-Korea között mesélik el néma történeteiket egy kellőképpen zaklatott világban. Biztos nyugalmukkal próbálják lecsendesíteni a nézőt, és megadni számára a belső utazás nem kilométerekben mérhető lehetőségét.
Októberben a Mai Manó Házban mutatkozik be Mary Ellen Mark kiállítása. A The Lives of Women a fotográfus első tárlata hazánkban, és a női életek komplex és gyakran nehéz valóságait tárja fel. Mark munkái között megtalálhatók a Száll a kakukk fészkére című film forgatásán készült fotók, amelyeket az oregoni Ward 81 pszichiátriai intézet női pácienseiről készített. Emellett dokumentálta a mumbai prostituáltak mindennapjait, valamint Teréz anya jótékonysági munkáját is.
Hét ingyenes kiállítással vár a PaperLab Galéria
Belicza László Gábor 33 Sketchbook című anyaga 2025. februárig látogatható a a Mai Manó Ház PaperLab Galériájában, ahol hét új és izgalmas kiállítással várják a fotográfia iránt érdeklődőket. A tárlatok minden látogatót különböző szemléletmódokkal, történetekkel és alkotásokkal gazdagítanak. A tavasz Horesnyi Máté Bienvenido Mister Extranjero! című tárlatával indul. A képek a spanyol ünnepek különleges atmoszféráját ragadják meg, ahol a tradíció és a modernitás találkozik.
Április közepétől május végéig Aimee McCrory Hullámvasút: Jelenetek egy házasságból című kiállítása veszi át a főszerepet, amely őszinte pillanatokon keresztül mutatja be a házasság örömeit és kihívásait. A díjnyertes sorozat az együtt öregedés örömeit és nehézségeit tárja fel, bensőséges pillanatokon keresztül bemutatva a házasság érzelmi spektrumát. Júniusban Divatja múlt címmel Schäffer Zsuzsa 1980-as években készült fekete-fehér divatfotói idézik meg a kor hangulatát, míg júliustól augusztus végéig Eleonora Agostini az éttermi munka világát és a kiszolgálás mögötti történeteket tárja fel A Study on Waitressing című sorozatában.
Szeptember elején érkezik Sander Coers Post című sorozata, amely érzékeny esztétikával vizsgálja a fotográfia hitelességét a digitális információ korában. A sorozat a múltról alkotott elképzeléseinket, az emlékek rekonstruálhatóságát és manipulálhatóságát járja körbe, átszőve a maszkulinitás reprezentációjának kérdésével.
Október végén debütál Emmanuel Rosario díjnyertes sorozata, az NYC Punk Scene, amely a New York-i punk szubkultúra energiáját és átalakulásait örökíti meg. A fotók nemcsak a zenészek és rajongók életét dokumentálják, hanem a punk eszmeiség időtálló jelenlétét is érzékeltetik a város pezsgő közegében. Az évet Claudia Fuggetti Metamorfózisa zárja: a kiállítás a természet és az ember kapcsolatának evolúcióját mutatja be. A finoman megkomponált képek filozófiai mélységgel és erőteljes vizualitással ábrázolják a változás szépségét és törékenységét.