A Kórus több mint száz éves múltja ugyanis igen impozáns, mely legfőképpen Sir Richard Runciman Terrynek köszönhető, aki zenei igazgatóként újjáélesztette a műfaj tradícióit és egyedülálló repertoárt épített fel az egyházi zene klasszikus és kortárs műveiből. Ezt az újító szellemű gondolatmenetet követi a Kórus jelenlegi vezetője, Martin Baker, többszörösen díjazott orgonaművész is, aki egyébként mindhárom estet vezényli. Kiválóan illeszkedik e szellemiséghez Peter Stevens orgonista a koncert vendégelőadójaként, akit már ifjúkorában is az egyházi zene inspirált és vallja, hogy az őt átformáló környezettel a zenéje által kommunikál, hogy ő maga is változásokat idézzen elő.

Az április 20-22. között három városban zajló műsor, mely többek közt Bach G-dúr fúgájától Edward Elgar Give unto the Lord feldolgozásáig az 1600-as évektől a huszadik századig bepillantást enged az egyházi zene korérzékeny alakulásába, megmutatja, hogy e műfaj mennyire nem poros, hanem inkább élő, megújuló, hiszen épp a Westminster Katedrális Kórusa az egyik legnagyobb előmozdítója az új kórusművek születésének. Hazánkban nemes képviselője ennek a felfogásnak a Szent Efrém Férfikar, mely a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében Nishat Kahn szitárművésszel lép majd fel és a Filharmónia Magyarországnak köszönhetően április 19-én Győrbe is ellátogatnak. A koncert egyik fő célja, hogy minél többen lehessenek tanúi az indiai kultúra és az egyházzene találkozásának ezzel a vetítéssel is színesített, izgalmas kultúrák közti párbeszédnek.