Elindult az Art is Business Díj pályázati időszaka

Képző

2025-ben hetedik alkalommal pályázhatnak az értékalapú együttműködésekben érdekelt kulturális és vállalati szereplők az Art is Business Díj különböző kategóriáiban.

Az Európában is egyedülálló díjat 2019 óta olyan magánszemélyek, üzleti és művészeti szereplők érdemelték ki, mint például a B. Braun Magyarország, a MasterCard, a BMW Magyarország vagy a Magyar Telekom. A hat kategória független zsűrije hazai kulturális intézmények kommunikációs vezetőiből, vállalati döntéshozókból és mecénásokból áll össze. 2025-től az építőipari szereplők számára létrehozott ArkForum kategóriával bővül a díj.

Az Art is Business értékteremtő és -megóvó platformként kínál lehetőséget a művészeti és az üzleti világ szereplőinek találkozására és együttműködésére. Tevékenységének egyik sarokköve az Art is Business Díj. Az évente meghirdetett elismeréssel minden alkalommal az adott év kiemelkedő cégeit, magánembereit és művészeti szereplőit díjazzák.

Kategóriák

Vállalati kategória

Azoknak a vállalatoknak a pályázatait várják, akik több mint két éve, azaz hosszú távon és különböző érték- és érdekalapon működnek együtt kulturális és művészeti szereplőkkel.

Vállalati projekt kategória

Ebben a kategóriában olyan vállalati projekteket díjaznak, amelyek kimondottan művészeti együttműködéseket céloztak meg. Pályázni lehet HR-, marketingkommunikációs vagy akár rendezvényszervezési irányból is. Nemcsak támogatás- és szponzorációirányú együttműködések jelentkezhetnek, hanem szolgáltatás jellegű, tudatosan felépített és művészeti szereplőkkel megvalósuló projektek is.

Fenntartható művészeti kezdeményezés kategória

Olyan művészeti projektek vagy közösségek jelentkezését várják, amelyek az év során az állami vagy önkormányzati támogatások mellett – vagy épp azok nélkül – más bevételi forrásból tudtak gazdaságosan működni. A díj mellett az Art is Business médium a nyertes számára 1,5 millió forint értékű média-együttműködést ajánl fel 2026-ra.

Mecénás kategória

2025-ben az Art is Business ajánlások útján 30 mecénást mutat be A mecenatúra magyarországi története című könyvében. A felsorolt személyek közül fogja a zsűri kiválasztani az idei nyertest.

Felelős vállalati vezető kategória

Az üzleti szféra döntéshozói között egyre többen hisznek az értékalapú együttműködésekben, amelyek kifejezetten művészeti együttműködéseket is jelenthetnek. Az Art is Business szerkesztősége évente terjeszti elő a zsűrinek azokat a topvezetőket, akikről tudják, hogy példamutató módon képviselik a kultúra jelenlétét a saját vállalatukban.

ArkForum kategória

Az Art is Business 2025-ben indította útjára az építőipari szereplők számára szervezett ArkForum közösségét. A kezdeményezés hazai és nemzetközi szereplők példáin keresztül igyekszik minőségi és stratégiai segítséget nyújtani, hogy hogyan érdemes a művészethez kapcsolódni. A díjra olyan építészirodák jelentkezését várják, amelyek az elmúlt két évben olyan magán- vagy üzleti projekteket valósítottak meg, amelyek közvetve vagy közvetlenül művészeti elemeket tartalmaztak.

A díj zsűrije 2025-ben

Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációs vezetője

Oláh Ágnes, a Veolia Energia Magyarország marketingigazgatója

Kósi Gábor és Kósiné Mihálkovics Edit mecénások

Jamniczky Tímea, a JCDecaux Magyarország vezérigazgatója

Bíró Árpád, az Örkény Színház marketing- és kommunikációs vezetője

Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője

Juhász Dóra, a MOME brand- és kommunikációs igazgatója

Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője

Jávor Zsófia, a Müpa PR-és kommunikációs tartalomfejlesztési vezetője

Misetics Mátyás, a MITTE Communications kreatív igazgatója

A díjazottakat december közepén a Nemzeti Táncszínházban ünnepélyes keretek között ünnepli meg az Art is Business közössége.

A pályázati részletek ITT olvashatók. Jelentkezési határidő: 2025. szeptember 15.