Az Európában is egyedülálló díjat 2019 óta olyan magánszemélyek, üzleti és művészeti szereplők érdemelték ki, mint például a B. Braun Magyarország, a MasterCard, a BMW Magyarország vagy a Magyar Telekom. A hat kategória független zsűrije hazai kulturális intézmények kommunikációs vezetőiből, vállalati döntéshozókból és mecénásokból áll össze. 2025-től az építőipari szereplők számára létrehozott ArkForum kategóriával bővül a díj.
Az Art is Business értékteremtő és -megóvó platformként kínál lehetőséget a művészeti és az üzleti világ szereplőinek találkozására és együttműködésére. Tevékenységének egyik sarokköve az Art is Business Díj. Az évente meghirdetett elismeréssel minden alkalommal az adott év kiemelkedő cégeit, magánembereit és művészeti szereplőit díjazzák.
Kategóriák
Vállalati kategória
Azoknak a vállalatoknak a pályázatait várják, akik több mint két éve, azaz hosszú távon és különböző érték- és érdekalapon működnek együtt kulturális és művészeti szereplőkkel.
Vállalati projekt kategória
Ebben a kategóriában olyan vállalati projekteket díjaznak, amelyek kimondottan művészeti együttműködéseket céloztak meg. Pályázni lehet HR-, marketingkommunikációs vagy akár rendezvényszervezési irányból is. Nemcsak támogatás- és szponzorációirányú együttműködések jelentkezhetnek, hanem szolgáltatás jellegű, tudatosan felépített és művészeti szereplőkkel megvalósuló projektek is.
Fenntartható művészeti kezdeményezés kategória
Olyan művészeti projektek vagy közösségek jelentkezését várják, amelyek az év során az állami vagy önkormányzati támogatások mellett – vagy épp azok nélkül – más bevételi forrásból tudtak gazdaságosan működni. A díj mellett az Art is Business médium a nyertes számára 1,5 millió forint értékű média-együttműködést ajánl fel 2026-ra.
Mecénás kategória
2025-ben az Art is Business ajánlások útján 30 mecénást mutat be A mecenatúra magyarországi története című könyvében. A felsorolt személyek közül fogja a zsűri kiválasztani az idei nyertest.
Felelős vállalati vezető kategória
Az üzleti szféra döntéshozói között egyre többen hisznek az értékalapú együttműködésekben, amelyek kifejezetten művészeti együttműködéseket is jelenthetnek. Az Art is Business szerkesztősége évente terjeszti elő a zsűrinek azokat a topvezetőket, akikről tudják, hogy példamutató módon képviselik a kultúra jelenlétét a saját vállalatukban.
ArkForum kategória
Az Art is Business 2025-ben indította útjára az építőipari szereplők számára szervezett ArkForum közösségét. A kezdeményezés hazai és nemzetközi szereplők példáin keresztül igyekszik minőségi és stratégiai segítséget nyújtani, hogy hogyan érdemes a művészethez kapcsolódni. A díjra olyan építészirodák jelentkezését várják, amelyek az elmúlt két évben olyan magán- vagy üzleti projekteket valósítottak meg, amelyek közvetve vagy közvetlenül művészeti elemeket tartalmaztak.
A díj zsűrije 2025-ben
Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációs vezetője
Oláh Ágnes, a Veolia Energia Magyarország marketingigazgatója
Kósi Gábor és Kósiné Mihálkovics Edit mecénások
Jamniczky Tímea, a JCDecaux Magyarország vezérigazgatója
Bíró Árpád, az Örkény Színház marketing- és kommunikációs vezetője
Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője
Juhász Dóra, a MOME brand- és kommunikációs igazgatója
Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője
Jávor Zsófia, a Müpa PR-és kommunikációs tartalomfejlesztési vezetője
Misetics Mátyás, a MITTE Communications kreatív igazgatója
A díjazottakat december közepén a Nemzeti Táncszínházban ünnepélyes keretek között ünnepli meg az Art is Business közössége.