Fiatalokat hívott Figaro lakodalmára az Opera

Fiatal és fiatalos kettős szereposztásban, Cser Krisztián és Pataki Bence, Brindás Boglárka és Rácz Rita, Szemerédy Károly és Sándor Csaba, valamint Tuznik Natália és Brassói-Jőrös Andrea főszereplésével, korhű díszletek és jelmezek között tér vissza Mozart Figaro lakodalma című operája július 19. és augusztus 5. között nyolc alkalommal a Magyar Állami Operaház repertoárjára.

A Figaro3 című opera-mix bemutatója az Eiffel Műhelyházában

Budapest, 2021. június 24.

Szemere Zita (j5) Susanna és Cser Krisztián (j4) Figaro szerepében a Figaro3 című opera-mix próbáján a Magyar Állami Opera Eiffel Műhelyházában 2021. június 24-én. Az operát június 26-án mutatják be Dömötör András rendezésében, Cser Ádám vezényletével.

Készítette: Koszticsák Szilárd
Szemere Zita (j5) Susanna és Cser Krisztián (j4) Figaro szerepében a Figaro3 című operamix próbáján. Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

Beaumarchais 1784-ben bemutatott komédiája az arisztokráciát illető erős kritikája miatt több helyen is szembetalálta magát az uralkodók és cenzorok tilalmával, a zseniális librettista, Lorenzo Da Ponte azonban kijárta a bécsi udvarban, hogy szövegkönyvéből operaváltozat készüljön. Így született meg 1786-ban Mozart egyik fő műve, amely egyszerre szellemes, kritikus és végtelenül emberi, miközben színes karakterek sorát vonultatja fel, és immár csaknem két és fél évszázada őrzi töretlen népszerűségét a zeneszerző egyik legtöbbet játszott darabjaként.

Az Opera produkciójában a Figaro szerepében már nagy tapasztalatra szert tett Cser Krisztián mellett Pataki Bence mutatkozik be, aki számos sikerrel megformált karakterszerep után először énekel főszerepet a házban. Susanna szerepében az ugyancsak már rutinos Rácz Rita mellett Brindás Boglárka debütál, aki tavaly Zerlinaként Mozart Don Giovannijában is nagy sikert aratott. Almaviva gróf alakítójaként Szemerédy Károly és Sándor Csaba is debütál Budapesten. Szemerédy Károly korábban Varsóban énekelte a szerepet, míg Sándor Csaba eddig Figaróként szerzett tapasztalatot Kolozsváron és Bukarestben. Grófnéként ugyancsak most mutatkozik be Tuznik Natália és Brassói-Jőrös Andrea, akik az elmúlt évadokban megformált főszerepeikben mind kedvező fogadtatásban részesültek. Míg Tuznik Natália a Don Giovanni Donna Annájaként már énekelt jelentős Mozart-főszerepet, addig Brassói-Jőrös Andrea szláv operákban szerzett tapasztalatai után most debütál ebben a szerepkörben. A Cherubinóként már tapasztalt Kálnay Zsófia mellett Topolánszky Laura mutatkozik be, aki legutóbb Mozart Idomeneójának Elektrájaként nyújtott emlékezetes alakítást. Rajta kívül még Szeleczki Artúr (Basilio), az operastúdiós Anija Lombard (Barbarina) és Kósa Lőrinc (Antonio) debütál az előadásban, olyan tapasztalt művészek partnereiként, mint Farkasréti Mária (Marcellina), Szvétek László és Rácz István (Bartolo), Szerekován János és Megyesi Zoltán (Don Curzio), valamint Hábetler András (Antonio).

A Magyar Állami Operaház Zenekarát, Énekkarát (karigazgató: Csiki Gábor) és Gyermekkarát (karigazgató: Hajzer Nikolett) Hamar Zsolt vezényli. A nemzetközileg is elismert Liszt-díjas, érdemes művész csaknem harminc éve visszatérő karmestere az Opera produkcióinak, akinek már első dalszínházi előadásai között szerepelt Mozart népszerű darabja. Az előadás balettbetétjében a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói mutatják be Nádasdy András koreográfiáját.

A Figaro lakodalma, amely Galgóczy Judit 1997 óta is friss rendezésében, Csikós Attila és Vágó Nelly barokkos díszleteivel és jelmezeivel szerepel a repertoáron, július 19. és augusztus 5. között nyolc alkalommal látható.

Ez is érdekelheti

Az álarcosbállal indul az Operaház nyári sorozata

Kezdődik a karneváli szezon az Operában, Pataky Adorján és László Boldizsár, Ádám Zsuzsanna és Miksch Adrienn, valamint Szemerédy Károly és Mókus Attila főszereplésével június 28-ától ismét műsorára tűzi Verdi népszerű klasszikusát. A látványos, korhű jelmezekkel és díszletekkel kiállított produkcióban az Opera együttesei Kesselyák Gergely vezényletével szólalnak meg.

A legtöbbet rögzített operaénekesről írt könyvet az Operaház főigazgatója

A DFD100 Színe & fonákja című kötet tisztelgés Dietrich Fischer-Dieskau előtt, aki a zenei előadásmód és értelmezés fejlődésére nagy hatással volt, és ajánlás az elkövetkező énekes generációknak.

A legrosszabb, ha az énekes lelkét megtörik

Egy pici baranyai faluból érkezett a hazai opera-operett világ színpadaira. Horváth István tenor a 2025-26-os évad kamaraénekesi címét nyerte el.

Nem fér semmilyen dobozba – Interjú Kovács István operaénekessel

Rövidesen Almaviva grófot alakítja az Ybl-palotába visszatérő, olasz nyelvű Figaro lakodalma-előadásban. Kis ideig bel canto- és Mozart-énekesként könyvelték el, ami szakmai elismertséget jelez. Ám ebből a dobozból kihúzta egyrészt az a hiány, ami a basszbariton hangfajban az elmúlt másfél évtizedben megmutatkozott, másrészt a rátermettség. Kovács Istvánnal, a Magyar Állami Operaház magánénekesével beszélgettünk.