A fotópályázatra fényképezőgéppel készült fotókat várnak, amelyek nosztalgikus képet adnak a Keleti pályaudvarról, valamint megtestesítik annak hangulatát és építészeti szépségeit.
A novellapályázatra olyan pályaművekkel lehet jelentkezni, amelyekben a szerző a 140 éves Keleti pályaudvarhoz kapcsolódva egy kitalált történetet ír a pályázati kiírásban felsorolt kilenc témák valamelyikében.
További részletek a pályázatokról a MÁV weboldalán olvashatók.
Az idén 140 éves épületet Rochlitz Gyula főmérnök tervezte, míg a pályaudvar vasszerkezetét Feketeházy János hídépítő mérnök. Az épület mind a mai napig meghatározó eleme épített örökségünknek, és persze továbbra is megkerülhetetlen a szerepe mind a hazai, mind a nemzetközi közlekedés szempontjából. 140 évvel ezelőtt az első vonat Miskolcra indult, az első utasok pedig Ruttkáról és Zimonyból érkeztek. Ugyancsak innen gördült ki első útjára a híres V 40 001 számú Kandó mozdony vontatta szerelvény, az Árpád nevű dízel sínautóbusz Bécs, az Orient Expressz a Balkán felé, tovább színesítve ezzel a pályaudvar presztízsét és történelmi emlékezetét.
Az évforduló alkalmából augusztus 16-án megnyílt a Keleti pályaudvar fennállása óta eltelt évtizedeket bemutató novellakiállítás is a Lotz-teremben, amely október végéig tekinthető meg.