Gyenis Tibor képzőművész, fotográfus művei többek közt technológia és ember viszonyával, a mesterséges és a természetes jelenségek kérdéskörével foglalkozik. Terepen című kiállítása március 17-én nyílik a Szikrában.

Gyenis Tibor nagy kiterjedésű és összetett kulturális rendszerekről, ökoszisztémákról készít zavarba ejtő fotografikus képeket. Művein szinte mindig hibrid szerveződések és átmeneti jelenségek láthatók, amelyek az emberi és a nem emberi (állati, növényi, inorganikus) létformák határain mozognak; az élő és élettelen komponensek fura, szokatlan formákba rendeződnek képein.

A virágládák, a géncsövek, az ipari hulladékok és fogyasztási cikkek olyan mintázatokba rendeződnek Gyenisnél, amelyek egy fejlett, de nem (feltétlenül) emberi intelligencia működésére utalnak. Legalábbis ezt az illúziót keltik a nézőben a képzőművészeti jellegű tárgy- és képalkotás különféle módszereinek felhasználásával készült képei. Az alkotó művészeti akciói és fotói olyan technológiákra, politikai, etikai és ismeretelméleti problémákra reflektálnak, mint a klónozás, a génmanipuláció, a plasztikai sebészet vagy éppen a környezetszennyezés és a környezeti katasztrófák.

Gyenis Tibor Munkácsy-díjjal kitüntetett képzőművész, fotográfus 1992-es első tárlata óta Magyarország és Európa számos városában bemutatta már műveit. Terepen című kiállítása a Szikra Képzőművészeti Bemutatóteremben tekinthető meg március 17. és április 23. között.

Nyitóképen Gyenis Tibor: Paralell