Magyar Narancs 39. szám, 2002. szeptember 26. 1. Képtelen vagyok annyira rohanni, hogy egyszer csak már ne kelljen rohannom, mert esetleg rájövök, hogy túlrohantam az időt, és le lehet lassítani. |
Lehet, hogy abszolút téves a koncepció: ki látott még olyan hülyét, aki azért rohan, hogy eljusson egy pontra, ahonnan már nem kell rohannia, mert idő, mint a tenger. Még a végén a nagy rohanásban le fogok szokni a cigiről. Mire felkapom a fejem, két pontot megírtam, és még nem gyújtottam rá. Eltölt a büszkeség, és sietve rágyújtok. És nekilátok a 3-ik pontnak, de ezt teszem elsőnek. Így lesz belőle második. (Majd egyszer elmagyarázom pontosabban, de most rohanok.) 3. A 8. Velencei Építészeti Biennále november 3-ig tekinthető meg. Még senki nem késett le semmit. Még el lehet ugrani Velencébe. A Narancs értékelő ismertetése alapján megéri szívni pár napig a velencei halszagot. Az építészeti szemle azért is tanulságos, mert hozza azt is, ami mainstream, és azt is, ami azzal keres helyet magának, hogy ellenszegül a fővonal kanonizációs törekvéseinek. Ez a kulturális vita határozza meg a központi kiállítás és a nemzeti pavilonok egymáshoz való viszonyát. Míg a központi kiállításon az építészeti elit szolidan bemutatja az elkövetkező évtized legmeghatározóbb épületeit, a nemzeti pavilonokban mindenki a saját rögeszméit hozza. |
Az izraeliek a háborús időkre való reakcióként (és tüntető ellenszegülésként) nem állítottak ki semmit. Az amcsik lelkében még ott ég mindig a WTC, és üres helyét szeretnék elfedni egy újabb grandiózus épülettel. A finnek afrikai hangulatra vágynak, és vissza szeretnének térni a gyökerekhez. A magyar pavilon, úgy tűnik, korrekt és visszafogott. Mindenkinek a magáé. Még ha a másiktól is vette kölcsön. Jó nekik ott együtt. |
Vannak kérdések, vannak kitételek, és ezeket Hammer végig is veszi. És most először úgy tűnik nekem, lehet értelmesen beszélni erről a valóságshow hibrid műfajáról. |