A teátrum különleges sajtótájékoztatón adott betekintést legújabb előadásának hangulatába és kulisszatitkaiba. A Fejes Endre regénye alapján készült musical, melynek zenéjét Presser Gábor írta, Nagybaczoni Nagy Kati értelmezésében látható április 26-tól a Sinkovits Színpadon.

Jó estét nyár jó estét szerelem Magyar Színház 01.jpg
A Jó estét nyár, jó estét szerelem című előadás szereplői és alkotói a sajtótájékoztatón

A sajtótájékoztató indításaként az eredetileg 1977-ben bemutatott darab szereplői, Jenes Kitti, Kusnyér Anna, Tóth Angelika és a főszereplő Pásztor Ádám egyedi oldtimer autóval érkeztek a színház elé. Jelmezeik és a színház szalonjában berendezett installációk máris megidézték az előadás korát, az 1960-as éveket.

Nagy Viktor Jászai Mari-díjas rendező, a Magyar Színház frissen kinevezett vezetője arról beszélt, hogy egy igazgató számára igazi öröm, ha egy bemutatandó mű értékei egybeesnek a saját értékrendjével, illetve azzal a hitvallással és jövőképpel, amelyet a teátrum képviselni szeretne. A Jó estét nyár… éppen ilyen darab, egyetemes és örök igazságokat feszegetve egyszerre szól a közönség szívéhez és elméjéhez. Hangsúlyozta, hogy a stúdiószínpad a jövőben a modernebb, ugyanakkor klasszikus előadások színhelye lesz, amelyek egyszerre szórakoztatják és tanítják a közönséget.

Nagybaczoni Nagy Kati.jpg
Nagybaczoni Nagy Kati, az előadás rendezője

A rendező, Nagybaczoni Nagy Kati méltatta a társulatot, kiemelve felkészültségüket, és arról is beszélt, hogy a próbafolyamat során jó élmény volt megtapasztalnia a régi hagyományok szerint gondolkodó alkotóközösség lendületességét és odaadó hozzáállását.

A színészek kiemelték az előadás különlegességét és azt, hogy milyen új kihívások elé állítja őket. A Viktort játszó Pásztor Ádám beszélt arról, hogy a stúdiószínpad intimebb terében, közelebb a nézőkhöz teljesen más színészi eszközöket alkalmaz, mint a nagyszínpadon. „Nagyon hálás vagyok, hogy Kati nekem szánta ezt a szerepet. Ez a bizalom nyilván hatalmas felelősség is. Igyekszem kihozni belőle a 200 százalékot. Azt gondolom, ez a mű minden korosztályt megszólít, mert a mai világban rengeteg platform van az online térben, ahol be lehet csapni az embereket, és észre kell vennünk, hogy a darab nemcsak egy akkori korképet mutat be, hanem ma is nagyon aktuális. Meg kell válogatnunk, hogy kinek adunk bizalmat, amikor az online térben beszélgetünk valakivel” – tette hozzá.

„Minden színészben megfogalmazódik az az igény, hogy minél árnyaltabb karaktereket tudjon alakítani, és ez velem sincs másként. Nőként nagyon érdekes, hogy milyen motivációink lehetnek az életben akár a párkeresés és a megállapodás szempontjából, és mivel az embert folyamatosan érik csalódások, benyomások, nagyon jól tudtam ebben a karakterben hasznosítani a saját tapasztalataimat és azt, amit a környezetemben láttam. A Katival való közös munka pedig igazán csodálatos” – mondta Jenes Kitti.

A hatvanas években valóban megtörtént szélhámossági és gyilkossági bűnügy nyomán született Jó estét nyár, jó estét szerelem a magyar zenés színházi irodalom egyik legkülönlegesebb, egyben legsikeresebb darabja. Ősbemutatója óta igazi klasszikussá vált, ami nem is csoda: egyszerre elgondolkodtató, kritikus látlelet a társadalmi álszentségről s az emberi hiszékenységről, ugyanakkor szórakoztató, szellemes, fordulatos, slágerekben gazdag zenés mű.

Fotók: Kovács Milán / Deszkavízió