A test nyelvén beszélnek a holokausztról a székesfehérvári táncművészek

Program

A holokauszt áldozatai emléke előtt tisztelgő Kövek című táncelőadást május 19-én mutatták be a székesfehérvári Vörösmarty Színházban Födő Sándor zenéjére, Egerházi Attila rendezésében.

A Kövek című táncszínházi mű bemutatója Székesfehérváron
Cristina Porres Mormeneo és Jelle-Johannes Hendrix a Kövek című táncszínházi mű próbáján a székesfehérvári Vörösmarty Színházban. Fotó: MTI/Vasvári Tamás

„A Kövek című táncszínházi mű a holokauszt áldozatainak emléke előtt tiszteleg. A produkció alapvető célja a költészet erejével, valamint a színházművészet eszközeivel létrehozott produkció révén emlékezni és emlékeztetni a nyolcvan éve történt borzalomra. A szándék nem egyfajta történelemi leporelló létrehozása volt, vagy akár a szó klasszikus értelmében vett történet vagy történelemmesélés, hanem egy drámai erejű táncszínházi mű megalkotása” – mondja az előadásról Egerházi Attila. A darab koreográfusa és rendezője művészi hitvallása szerint „a zene és a táncművészet a lélek olyan mély rétegeibe hatol, ahová a szavak már nem érnek el. Ennek megfelelően a darab a legősibb kommunikációs eszköz, a testbeszéd, annak művészi formája, a táncművészet nyelvén beszél a szavakkal el- és kimondhatatlan tragédiáról.”

A Kövek látványvilágát és a díszleteket szintén Egerházi Attila tervezte. Az előadásban nagy hangsúlyt kap a darab különleges szerkezetű zenéje, amelyet az univerzális tehetségű hangszeres előadó és zeneszerző, Födő Sándor kifejezetten a produkcióhoz komponált.

Fotók: Vasvári Tamás/MTI