A leütési árrekordot a L'Homme qui marche I című, életnagyságú, 1961-ben készült bronzfigura aukciója hozta. A Sotheby's közlése szerint ez a legmagasabb ár, amelyet hivatalos árverésen műalkotásért valaha is megadtak. Az ismeretlen vevő telefonon licitált. Az előzetes árbecslés 12-18 millió font közé taksálta a várható bevételt; az induló 12 millió fontról alig nyolc perc alatt jutott el a licit a leütési rekordig. A szobrot a Commerzbank AG bankcsoport bocsátotta árverésre. A befolyt vételárat a pénzintézet által támogatott jótékonysági alapítványok, illetve múzeumok között osztják szét.
Minden várakozást felülmúló áron kelt el Gustav Klimt egy hosszú időre eltűnt műve is: a Kirche in Cassone - Landschaft mit Zypressen (Templom Cassonéban - Tájkép ciprusokkal) című festményét - amely 1913-ban született az olaszországi Garda-tó körül múzsájával, Emilie Flögével tett utazáskor - eredetileg szintén 12-18 millió fontra taksálták, ám végül 26,9 millió fontnál (8,4 milliárd forintnál) ütötték le.
A kép az Osztrák-Magyar Monarchia egyik leggazdagabb acélmágnása, Victor Zuckerkandl és felesége, Paula gyűjteményébe tartozott. Miután a művészetpártoló, gyermektelen zsidó házaspár 1927-ben elhunyt, a képet a férfi lánytestvére örökölte. Ő azonban a holokauszt áldozata lett, a festménynek pedig a náci uralom idején nyoma veszett. Évtizedekkel a háború után bukkant fel ismét egy árverésen. A kép az utóbbi évek egyik legfontosabb kárpótlási ügyének lezárultával kerülhetett most árverésre. A per során ugyanis megegyezés született Zuckerkandl 81 esztendős örököse, Georges Jorisch és egy európai magángyűjtő között, aki a festmény birtokába jutott.
Paul Cézanne Boroskancsó és gyümölcsök az asztalon című festménye 12 millió fontért talált gazdára.
A szerda esti árverés, amelyen modern és impresszionista alkotásokra lehetet licitálni, általában is igen eredményes volt: az összbevétel megközelítette a 147 millió fontot (44 milliárd forintot). Londoni művészeti aukció soha ekkora bevételt még nem hozott.
A tekintélyt parancsoló összegek ellenére azonban továbbra is Jackson Pollock No. 5 című festménye a legmagasabb áron gazdát cserélt műalkotás, amelyet 2006-ban 140 millió dollárért vettek meg, igaz nem árverésen, hanem magántranzakció keretében. A második helyen Klimt egy másik alkotása, az Adele Bloch-Bauerről készült portréja áll, ez szintén 2006-ban és szintén magántranzakció keretében 135 millió dollárért cserélt gazdát.
Az öröklista harmadik helyére került Giacometti: a Sétáló ember dollárra átszámítva 104,3 millióval rendezte át az összesítést. A svájci mestertől alig lemaradva, 104,2 millió dollárral Picasso Fiú pipával című képe foglalja el a negyedik, a spanyol művész Dora Maar macskával címet viselő, 95,2 millió dollárért elkelt festménye pedig az ötödik helyet. A két művet 2004-ben, illetve 2006-ban értékesítették.
Minden idők hatodik legdrágábban elkelt műve Klimt másik portréja Adele Bloch-Bauerről, amelyet szintén 2006-ban 87,9 millió dollárért vettek meg. A kilencedik helyen Renoir Bál a Moulin de la Galette-ben című képe áll, a remekmű 1990-ben 78,1 millió dollárt ért új gazdájának. A tizedik helyet Rubens Az ártatlanok lemészárlása című festménye foglalja el, ez a műalkotás 2002-ben 76,7 millió dollárért talált új tulajdonosra.