A Cseh Tamás Program e havi Backstage előadássorozata december 4-én volt esedékes az Akváriumban, amely alkalommal a zenei előadók jogdíj bevételi rendszere, a fesztiválok szervezésével, azok előadói összeállításával kapcsolatos legfontosabb tudnivalók, valamint a különböző zenekarok menedzselése, brandelése került szóba.

 

DSCF2011a
Fotó: Mészáros Balázs

Elsőként Tóth Péter Benjamin, az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója adott elő, aki a Jogvédő Irodának az utóbbi években átláthatóbb működését és a jogdíjak elosztásának rendszerét mutatta be. Megtudhattuk, hogy az Artisjus átalakított honlapja sokkal ?felhasználóbaráttá? tette a zenei előadók számára, hogy pontosabban nyomon követhessék a nekik kiosztott szerzői jogdíjak összegét. Valamint betekintést nyújtott a résztvevők számára, hogy mekkora mértékű eltérések lehetnek az egyes rádió- és televízió csatornák jogdíj-kötelezettségét illetően, továbbá a különböző mediális ?termékek?, mint az élőkoncertek, felvett dalok, és a filmforgalmazók felhasználási feltételeit, jogdíjfizetési-kötelezettségeit is ismertette.

 

DSCF2105a
Fotó: Mészáros Balázs

Következőként Lobenwein Norbert, a VOLT Fesztivál társalapítója és egyik főszervezője a különböző zenei fesztiválok megszervezésének módjairól, azok arculattervezési elemeiről és előadóik összeállításának megtervezéséről tartott előadást. Tőle megtudhattuk, hogy melyek azok a komponensek, melyek alapján a nemzetközi és hazai zenei- fesztiválpiacon egyaránt ütőképes kínálatot teremthetnek a Sziget Kft. alatt álló eseményeken ? ebben nem pusztán a saját, szervezők által összeírt zenekarok, hanem a látogatók kívánságai alapján is válogatnak közülük, illetve küldenek számukra felkéréseket. Különböző projektekről is számot adott, mint például az Akváriumban rendezett Nagy-Szín-Pad! ?tehetségmutató? verseny, amely a Cseh Tamás Program mellett lehetőséget ad a kezdő zenekaroknak a szerepléshez és arra, hogy nagyobb közönségekhez is eljussanak dalaik.

 

DSCF2167a
Fotó: Mészáros Balázs

Az e havi Backstage utolsó programpontjában Tóth Gergő, a Wellhello menedzsere beszélgetett Fluor Tomival a zenekar felfutásáról és marketingjéről. Fluor a különböző koncertekhez kötődő anekdotái mellett elmesélte, mi volt az oka, hogy megszervezze és elindítsa a Wellhellót: szükségesnek találta az imázsváltást, hiszen korábbi zenei produkciói, brandje alapján inkább bizonyult a bulvárlapok célpontjának, mintsem komolyan vehető előadóművésznek. Valamint ? ahogyan beszámolt róla ? kíváncsi volt arra, hogyan tud zenekarban érvényesülni, hogyan tudna felépíteni egy, a ?80-as évek világához kötődő ?throwback? zenei brandet.