A képek dialektikája címmel mutat be válogatást állandó gyűjteményéből keddtől a berlini Collegium Hungaricumban a budapesti Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, amely a közelmúltban Triesztben is kiállított.

Berlinben
több mint két hónapon keresztül lesz látható az a kiállítás, amely a művészi
identitásokat és pozíciókat veszi górcső alá Magyarországon az 1970-es évektől
az ezredfordulóig terjedő időszakban, a szocializmus végének művészeti szcénáját,
valamint a vasfüggöny lebontásának hatásait kutatva. A kiállítás a múzeum
állandó gyűjteményéből válogatva villant fel pillanatképeket e három évtized
magyarországi művészeti közegének legfontosabb vonulataiból, arra keresve a
választ, hogy az államszocializmus, valamint az európaiság és kelet-európaiság
hármas koordinátarendszerében hogyan formálódott a művészi identitás mint
kulturális produktum.

A
Petró Zsuzsanna által rendezett tárlat csaknem harminc alkotó, mások mellett
Hajas Tibor, Lakner László, Nagy Kriszta, Pinczehelyi Sándor, Tolvaly Ernő, Tót
Endre és Ujj Zsuzsi munkáit vonultatja fel.

A Ludwig Múzeum nemrég Olaszországban is bemutatkozott: a szeptember 6-án zárt, Both Ways (Mindkét út) című kiállítás a Triesztben megrendezett EuroScience Open Forum (ESOF2020) alkalmából megvalósuló Science in the City fesztivál részeként jött létre.

A projekt 2019 márciusában indult a Central European Initiative (CEI) és a Trieste International Foundation for Progress and Freedom of Sciences (FIT) közreműködésével szerb, román, horvát olasz és magyar partnerek bevonásával.

A magyar részről Bálványos Anna és Fabényi Julia által rendezett tárlaton a Ludwig Múzeum Lepsényi Imre, Révész L. László, KristofLab -Szabó Kristóf, Szabó Ottó Robotto, Tarr Kálmán, Vadászi Zoltán, Várnai Gyula és Waliczky Tamás alkotásait mutatta be.

Forrás: Ludwig Múzeum