Molnár Csilla ásatásvezető közlése szerint a feltárást csütörtökön kezdték el, és szinte azonnal megtalálták a szegedi vár északi falának maradványait. Ennek közvetlen közelében egy másik falrészlet is előkerült, ám ez meglepetésként érte a szakembereket, mert a területen nem volt tudomásuk másik régészeti korú épületrészről. A vízügyi szakemberekkel folytatott konzultáció után azonban megállapították, hogy a megtalált boltíves falmaradvány az 1879-es nagy árvizet követően épült első partfal része – mondta a Móra Ferenc Múzeum munkatársa.
Nagy Sándor a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta, a szegedi rakpart felújítását hosszú évek óta tervezi az önkormányzat; a több ütemben megvalósuló beruházás célja a környezet zöldítése. Olyan területet szeretnének kialakítani a folyó közelében, ahol nyáron is érdemes időzni, hogy ne az árvízvédelmi töltés betonja miatt kialakuló forró katlan fogadja a partra érkezőket – közölte az alpolgármester. A fejlesztést a jelenleg jelentős gépjárműforgalmat lebonyolító és részben parkolóként is használt rakparton úgy ütemezik, hogy minél kisebb közlekedési problémát okozzon, ezért idén nyárra előrehozták a régészeti és vízépítési munkálatokat. Ez utóbbi során a közművek cseréje történik meg 330 méteres szakaszon a Belvárosi híd és a Belvedere palota között.
A Dunát, a Marost, a Tiszát és a Körösöket elsőként feltérképező vízépítő mérnök, geodéta, Huszár Mátyás nevét viselő rakparton a munkálatok idén a tervek szerint augusztus 19-ig tartanak.