Mediterrán tájakhoz illeszkedő repertoárral, több ibér zeneszerző művével lépett fel a Nemzeti Filharmonikus Zenekar január 18. és 25. között Spanyolország legfontosabb koncerttermeiben.

Enrique Granados, Joaquín Rodrigo és Manuel de Falla spanyol művei mellett Stravinsky itáliai barokk tételek feldolgozásából született Pulcinellája hangzott el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar egyhetes spanyolországi turnéján Santanderben Gironában, Madridban és Barcelonában. A koncertek szólistája Ana Vidović volt, a zenekart Jordi Francés vezényelte.

A spanyol karmester kitüntetett érdeklődéssel fordul a 20. és 21. századi repertoár felé. A kortárs zeneszerzés rajongójaként több mint 80 zenemű világpremierjét vezényelte. Széleskörű művészi tevékenység jellemzi. A kortárs kompozíciókon kívül operákkal és szimfonikus művekkel is dolgozik Az operavilágba való bekapcsolódása leginkább Josep Ponsszal folytatott munkájának köszönhető. Pedagógiai munkássága is jelentős. Célja, hogy a komolyzenei előadásokat közelebb vigye a hallgatósághoz.

Míg a Granados-, a Rodrigo- és a de Falla-művek zenei világát a folklórinspiráció uralja, addig a Pulcinella, amelyben Stravinsky nagyobbrészt Pergolesinek tulajdonított zenéket dolgozott fel, a komponista neoklasszikus törekvéseinek egyik első reprezentatív képviselője.

Hagyományos szimfonikus zenekari koncerten ritkán hallani gitárversenyt, ezért is volt izgalmas a diftéria következtében háromévesen megvakult, a 20. századot végigélő spanyol komponista, Joaquín Rodrigo híres Aranjuezi gitárversenye, amelyet Ana Vidović személyében vérbeli világklasszis virtuóz tolmácsolt. Ana Vidović, a kiváló horvát muzsikus bátyja ösztönzésére ötévesen fogott először hangszert, 13 évesen pedig ő lett a zágrábi Zeneakadémia legfiatalabb hallgatója. Pályája üstökösként ívelt egyre feljebb és feljebb. Számtalanszor nyert díjat nemzetközi versenyeken.

A nyitóképen a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Barcelonában, a Palau de la Música Catalanában. Fotó: Mario Würzburger