Bethlen Gábor és Brandenburgi Katalin erdélyi udvarát idézi Aranyos Ágota tánckompozíciója a Vietorisz és a Kájoni kódex dallamaira. |
Eötvös Péter madrigálkomédiái különös címet viselnek, a Gáláns rovarok, a Lakodalmi madrigál, és a Harakiri izgalmas mondanivalót sejtetnek. Gesualdo hatodik madrigálkötetéből válogatott a Gáláns rovarok komédiájához. Az előadás stílusa valahol a Commedia dell'arte és Walt Disney között helyezkedik el. Lepkék és szúnyogok rajzanak ki egy fülledt nyári éjszakán és a perzselő szerelemről énekelnek, mígnem elemészti őket saját szerelmük lángja. "Erotikus, forró nyári éj. A szerelmes moszkitó úrnője keblei közé zuhanva szeretne megperzselődni - gondolja röviden a gyertyalángban sercegve." |
"A nép a templom előtt. A harangozás. Az -igen-. A nászéjszaka a kulcslyukon át nézve." Eötvös Péter mindkét madrigálkomédiáját a Tomkins Énekegyüttes adja elő. |
"Aki a borsószemet hét matrac alatt is megérzi, annak nem marad más megoldás, mint a harakiri. De előbb visszaviszi a kölcsönbe kapott matracokat." - szól Bálint István szövege, amelyre a Harakiri című művét írta Eötvös Péter. Vidovszky László Autokoncertjében néhány kevéssé szokványos hangszert - bambuszharangjátékot, cintányérokat, tangoharmonikát, zenélő dobozt, különféle verőket, fémeket - mutat be olyan helyzetekben, amelyekben önmaguktól is megszólalnak. Így megleshetik e hangszerek saját életét, netán halálukat is... |