A 9. Zsigmond Vilmos Filmfesztivál fődíját Natalia Mamaj és Lili-Rose Pongratz operatőrök kapták az Echoes from borderland fényképezéséért. Az egy afganisztáni menekültlány történetét éveken át követő dokumentumfilmet Lara Milena Brose rendezte. A zsűri értékelése szerint az operatőrök a film minden egyes beállításában játékfilmszerű igényességgel megalkotott képekkel írták le a szereplők sorsát.
Az idei rendezvényre 52 országból csaknem háromszáz alkotást neveztek. Az előzsűri ezek közül választott ki kilenc nagyjátékfilmet, hat dokumentumfilmet, 14 kisjátékfilmet, valamint nyolc videóklipet. Szabó Gábor zsűrielnök hangsúlyozta: az operatőri munkát a középpontba helyező fesztiválra évről évre egyre magasabb színvonalú alkotások érkeznek.
A legjobb nagyjátékfilm díját a belga Holy Rosita című alkotásért Dries Delputte operatőr kapta. A film rendezője Wannes Destoop.
A Magyar Játékfilmrendezők Egyesületének elismerését a Minden rendben fényképezésért M. Deák Kristóf vehette át, az alkotás rendezője Sós Bálint Dániel. Szintén M. Deák Kristóf érdemelte ki – a Pogány induló Egy/Kettő című számáért - a legjobb videóklipért járó díjat; a klip rendezője Büki Balázs. A legjobb rövidfilm díját Grimm Vandekerckhove belga operatőrnek ítélte oda a zsűri a Grobbendonk című kisjátékfilmért, melyet Benjamin Sprengers rendezett. A legjobb dokumentumfilmért járó jutalmat a Penosar című iráni film rendező-operatőre, Hossein Fatahi kapta.
A Magyar Operatőrök Egyesületének (HCA) díját a Magyar Operatőrök Hete elnevezésű szekcióban vetített hét alkotás közül a Csendes éj fényképezéséért Füzesi Tamás nyerte el, a filmet Dettre Gábor rendezte. Szeged város díját a Parno Graszt Suttog a szél című videóklipjének operatőre, Tóth Fabó kapta.
A kritikusok elismerését a Rigó, rigó, szederinda operatőre, Pákozdi Ágnes érdemelte ki. Az Elene Naveriani rendezte nagyjátékfilm fényképezésért Pákozdi a legjobb fiatal operatőrnek járó díjat is átvehette. A 12 középiskolásból és egyetemi hallgatóból álló diákzsűri díját a Pvrgatorivm című kisjátékfilm operatőre, Tóth Evelin Judit kapta.
A fesztivál részeként harmadik alkalommal rendeztek kritikaíró-pályázatot egyetemisták és középiskolások számára. A negyven pályamunka közül Pillár Blanka, a budapesti Eötvös József Gimnázium diákjának az Irma félálomban című kisfilmről írt cikkét találták a legjobbnak.