A beszélgetésen, melyen kritikusok, színész és dramaturg vett részt, a színészi játékról és a mű mondanivalójáról esett szó.
?Csalódottság és szomorúság fogott el? ? mondta Stuber Andrea A félkegyelmű című darab kapcsán. A színikritikus ugyanis először a szombathelyi Weöres Sándor Színházban látta a darabot, ahol stúdiószerű volt az előadás, a Pécsi Nemzeti Színház nagyszínpada azonban ?végzetes volt? A félkegyelmű számára. Jeles András, a darab rendezője erre reagálva kifejtette: ?nehéz belőni?, hogyan mutat egy előadás egy teljesen másik színházban, olyanban, amelyben addig nem járt. Ölbei Lívia kulturális újságíró hangsúlyozta: minden Jeles-előadás egy ?élő lélegző lény?, amely folyamatosan alakul és a nagy drámai jelenetek mentén halad.
A félkegyelmű című darab Dosztojevszkij híres művére épült, ám más Dosztojevszkij-műből is volt részlet, például a Karamazov testvérekből.
A színészi játékról Stuber Andrea elmondta: a legjobb alakítást a Miskint megformáló Czukor Balázs nyújtotta, lassú, nyugodt karaktere ellenére ? a színikritikus szerint ? ő volt az ?egyetlen, aki élt? a színpadon. ?Tökéletes játék, a legnagyobb érték, egy gyöngyszem? ? vélekedett a színész alakításáról Ölbei Lívia.
Habár a darab a megszokottnál jóval hosszabb ideig, 4 óra 10 percig tartott, Stuber Andrea hangsúlyozta: lehetett volna hosszabb ? ugyanis a többfelvonásos előadások tettrekészségre sarkallják a nézőt. Ölbei Lívia hozzátette: a kulcsszó, hogy nem ezt szoktuk meg ? többek között ezért is különleges a darab.
Trokán Péter színművész, a darab Jepancsin tábornoka ehhez kapcsolódóan kiemelte: Szombathelyen öt éve van színház, tehát ?nincs profi nézőközönség ? folyamatosan nevelődnek?, így ehhez szoknak majd hozzá.
A történet kapcsán a kritikusok megjegyezték: a darabban nagy a kísértés a jóra, ám mégsincs megváltás, feloldozás, a vége pedig arra ösztönzi a nézőt, hogy továbbgondolja.
Az Amphitryon című, Moli?re nyomán készült vígjátékról Molnár Piroska, a Nemzeti Színház színésze és Török Tamara dramaturg beszélgetett. Habár komédiáról van a szó, ki vannak irtva belőle a vígjátékszerű elemek, és ha kicsit továbbfeszítjük, nagyon is komoly darabbá válik, a mai ember számára ismerős helyzetekkel, élményekkel ? mondta Molnár Piroska. Török Tamara dramaturg kiemelte: a szöveg teljesen színészcentrikus volt, a bonyolult mondatok is hétköznapian szóltak, érthetőek voltak, mégis költőiek.
?A színészi játék egészen kivételes, Nagy Mari tájszólása rendkívüli volt? ? hangsúlyozta Török Tamara.
Gothár Péter, a darab rendezője az elrendezés kapcsán kiemelte: fontos volt, hogy a közönség körülülje a színészeket, ugyanis ?tudatosítani kellett bennük, hogy ők is részesei az előadásnak?.