A darab éles hangú társadalomkritika, mely a komédia és groteszk határmezsgyéjén bontakozik ki. Az erdélyi színház Bocsárdi László rendezte előadása látványos, tűzijátékszerű, multimédiás színházi röntgenfelvétel „elkorcsosuló korunkról. Arról, hogy mindent a saját képünkre formáltunk, Isten akaratát százféleképpen félreértelmeztük, hogy csúcsra járatott egónk átvegye a teljes irányítást életünk felett” – áll az ismertetőben.
„Az 1954-ben írt Angyal szállt le Babilonba című darabja a 2. világháború tapasztalataiból táplálkozik, és központi témaként az autoriter vezetői attitűd veszélyeire hívja fel a figyelmet, melynek jelei korunkban riasztó módon újra felbukkantak” – fogalmazták meg az előadás készítői.
A 2. világháború tapasztalataiból táplálkozó műre utalva kifejtik:
Friedrich Dürrenmatt (1921–1990) svájci író, drámaíró, képzőművész a 2. világháborút követő időszak német nyelvű svájci irodalmának legnagyobb hatású képviselőjeként műveiben gyakorta reflektál a világháború történéseire, morális kérdéseire. Ez a reflexió általában komikus vagy groteszk formát ölt, többnyire az erkölcsi és politikai paradoxonok kérdéseit feszegeti.
A Hitler bukása után kilenc évvel született darab a történelmi figuráról szól, aki meghonosította Németországban a második világháború borzalmaihoz vezető birodalmi gondolkodást.
Az előadás vasárnap, február 9-én is látható a színház nagytermében, a színpadra épített nézőtéren, majd 11-én és 12-én is műsorra tűzik. Az Angyal szállt le Babilonba a sepsiszentgyörgyi színház negyedik Dürrenmatt-előadása. Bocsárdi László másodszor rendez Dürrenmatt-darabot, 2021-ben A nagy Romulust vitte színre a Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulatával.