A legdrágább virtuális technika is olcsóbb, mint az épített díszlet
Rendhagyó konferenciabeszélgetést tartottak a VéNégy Fesztivál és Színházi Találkozó szakmai eseményén.
A július 2. és 5. között, idén 12. alkalommal megrendezett VéNégy Fesztivál és Színházi Találkozó, a visegrádi térség legnagyobb színházi és összművészeti rendezvényeként, a kezdetek óta művészeti, tudományos, színházi diskurzust folytat, szakmai kerekasztalokat és konferenciabeszélgetéseket tart jeles hazai és nemzetközi meghívottakkal.
Az idei évben a Magyar Tudomány Éve kapcsán azokat a hazai és nemzetközi jó gyakorlatokat, technológiai újításokat mutatták be, amelyek előmozdítják a színház- és filmművészetet, és amelyek elősegítik, hogy a művészet a 21. század igényeinek és kihívásainak is megfeleljen és folyamatosan fenntartsa a nézők és elsősorban a fiatal nézők érdeklődését.
Az eseményen elsősorban azokról a filmes technológiákról beszélgettek a résztvevők, amelyek a 21. századi nézői trendeknek a leginkább megfelelnek. Az esemény vendége volt Zygmunt Fit, a lengyel Koncept Kultúra Alapítvány képviselője, akik egy VR- (Virtual Reality) sátorral ki is települtek a fesztiválra. Az alapítvány célja, hogy a lengyel történelmet ilyen innovatív eszközzel mutassák be a közönségnek, főként a fiataloknak. A VR-mozit egyre gyakrabban használják edukációs célra Lengyelországban.
Takács Gergely, a Hunyadi sorozat VFX-producere elmondta, hogy a vizuális technikák – bár nagyon költségesek – még mindig lényegesen olcsóbbak, mint ha a nagy csatákat, történelmi pillanatokat teljes egészében épített környezetben kellett volna leforgatni. A Hunyadi készítésében részt vevő szakemberek mind rendelkeznek hollywoodi produkciókban szerzett tapasztalattal, akiknek extra motivációt jelentett, hogy magyar filmben a magyar történelemről kell mesélni.
Kis Domonkos Márk fesztiváligazgató, SZFE-oktató, a Déryné Program ügyvezetője elmondta, hogy a KultUp program keretében létrejött oktatási célú filmalkotások egy speciális, úgynevezett paper-cut technológiával készültek, amelyet eddig csak fiataloknak szóló reklámokban alkalmaztak, főként külföldön.
Az eseményen részt vett Petri Bernadett, a Magyar Fejlesztésösztönző Iroda ügyvezetője, miniszteri biztos is. A beszélgetésen a produkciók nemzetközi projekteken keresztül történő finanszírozási lehetőségeiről is szó esett.