?A budapesti Art Market nem kis célt tűzött ki maga elé az indulásakor három évvel ezelőtt: a kelet-európai régió vezető kortárs képzőművészeti vásárává kívánt válni. A cél az volt, hogy a régió, és ezen belül is kiemelten Magyarország képzőművészeti választékának nemzetközi környezetben történő bemutatásán és népszerűsítésén keresztül Budapest bekerüljön a világ jelentős művészeti vásárainak elitklubjába. Úgy vélem, hogy a vásár a legjobb úton halad e célok megvalósításában, és ennek eredményeit és jelét valamennyien tapasztalhatjuk? ? mondta el Hammerstein Judit helyettes kulturális államtitkár a megnyitón. Egy nemzetközi vásár a kortárs művészettel való találkozás talán legizgalmasabb formája, amely egyszerre művészeti, társadalmi és társasági esemény is egyben. Magyarország jó házigazdája igyekszik lenni az eseménynek, melyre Európa szinte valamennyi országából és a tengeren túlról is érkeznek kiállítók és vendégek. A vásárt megkülönböztetett szakmai és diplomáciai figyelem kíséri: elég, ha csak arra utalok, hogy Martonyi János külügyminiszter úr a nemzetközi vásár létrejötte óta a jeles és befolyásos műgyűjtővel ? az egykori budapesti amerikai nagykövet asszonnyal, illetve az amerikai kormány egykori protokollfőnökével ? Nancy Brinkerrel együtt a vásár fővédnöke.
Az Art Market igen sokat tett és tesz azért, hogy Budapest felkerüljön a kortárs képzőművészet nemzetközi térképére. E törekvés jól kiegészíti a nagy állami múzeumok egyre gazdagabb történeti kiállításainak kínálatát, melyből csak három jelenleg is látható kiállításra hívnám fel a figyelmet: az egyik a Marc Chagall és Ámos Imre ikerkiállítása a Nemzeti Galériában; a második a Szépművészeti Múzeumban látható Caravaggiótól Canalettóig című, itáliai barokk mestereket bemutató nagyszerű tárlat, a harmadik a huszadik századi fotográfia kiemelkedő alakja, Robert Capa nagyszabású centenáriumi tárlata a Magyar Nemzeti Múzeumban.
?A vásár tavalyi sikere váratlanul széles körű elismertséget hozott, azóta kiállítások, prezentációk, előadások formájában közvetlenül mutatkoztunk be a szakmának és a közönségnek többek között Bázelben, Berlinben, Bécsben, Bukarestben, Cataniában, Isztambulban, New Yorkban, Párizsban, Rigában, Tel Avivban, Zürichben ? ennyire futotta néhány hónap alatt az időből. Több nemzetközi vásárral, szakmai partnerekkel, műgyűjtői közösségekkel alakítottunk ki közeli kapcsolatot és máris sikeres együttműködést. És nem maradt el az eredmény, újra itt vagyunk Budapesten, a vásáron bemutatkozó nemzetek száma a korábbiak felével nőtt, és minden eddiginél nagyobb számban látjuk vendégül kiállítóinkat és vendégeinket? ? mondta el Ledényi Attila, az Art Market Budapest igazgatója.
Az Art Market Budapest 2013-ban tartalmi szempontból is tovább bővül, új programjaik egyaránt erősítik a regionális hatást és a globális jelleget. A VISEGRAD4 kiállítási szekció különleges közép-európai csemege, a sCULTURE szoborprogram rendkívüli látványosság, a kiállítóink művészeinek különleges bemutatkozási lehetőséget biztosító LA GRANDE MIGRATION program világszínvonalú szakmai esemény, az ART+ projekt pedig a társművészetek bevonásával segít valódi művészeti fesztivállá bővíteni a vásárt. És ez messze nem minden ? fejtette ki Ledényi Attila. Hozzátette: az Art Market Budapest által megálmodott új művészeti régió, FIATAL EURÓPA az idei évben Budapesten a lábára áll, és megteszi az első határozott lépéseket, hogy a vásár keretein belül és azon túl új, izgalmas impulzusokkal ajándékozza meg, vagy ha kell, provokálja a nemzetközi művészeti életet.