Molnár Ferenc Az üvegcipő című darabja az elmúlt száz év magyar drámairodalmának egyik, ha nem a legtöbbször bemutatott, máig legnépszerűbb romantikus vígjátéka. Briliáns dialógtechnikával, rafináltan megírt, kedves, szellemes, megható, szentimentális tündérmese, amely jutalomjátékkal kecsegteti az Irmát játszó fiatal színésznőket és a Sipos urat alakító színészeket.
Nem véletlen, hogy a Miskolci Nemzeti Színház tavalyi, 200. évadának egyik közönségkedvence lett Molnár klasszikusa, melyet Keszég László rendezett a miskolci Kamaraszínház színpadára, a közönségszavazáson pedig az Irmát alakító Rudolf Szonját választották az évad legjobb színművésznőjének.
Ebben a Molnár-féle „Hamupipőke-történetben” jócskán van olyan, ami minden korosztály számára érdekes lehet. Ahogyan Keszég László rendező fogalmazott, „ezt a történetet egy tehetséges, csodálatosan intelligens ember írta, és minden figura és konfliktus pszichológiailag pontos. Szó szerint értendő az, hogy ez az életből merített, innen-onnan hallott, létező beszélgetésekből összegyúrt történet. Erre a műre nem kínos azt mondani, hogy szép és jó és fájdalmas és melodramatikus, de a legjobb értelemben. Önmagunkon hol szeretettel, hol öniróniával, hol gonoszan tudunk nevetni. Életkomédia? Nevezzük ezt így. Nem egyszerű emberekről van szó, és mégis mindenkihez szól.”
Az üvegcipő ott ér véget, hogy a tizennyolc éves cselédlány, Irma, és a nála harminc évvel idősebb, morózus bútorrajzoló Sipos úr egymásra találnak. A premiert követő banketten, amikor a Császár Pált játszó Tegyi Kornél és a darab dramaturgja, a drámaíró Lőrinczy Attila koccintott egyet a bemutató örömére, a fiatal színész felsóhajtott: „Hát, azért kíváncsi lennék, mi lesz ebből a szép szerelemből!” A drámaíró pedig azonnal érezte, hogy jó ötletet kapott; érdekes lehet belegondolni abba, hogyan alakulhat tovább ez a különös szerelmi történet kettejükkel, valamint a rútul elhagyott Adéllal, a szívtipró Császár Pállal és a többiekkel.
Lőrinczy Attila úgy fogalmazott: „végtelenül boldogító, játékos írói lehetőségnek” találta belegondolni, hogy ez a korántsem szokványos szerelem a hirtelen fellángolás után hogyan állja ki a mindennapok próbáját; hogy tehát a valóság képes-e félreállni a szerelem útjából, avagy „mi van a happy enden túl a hétköznapi élet útjain? És hogy
Az üvegcipőn túl egy stílusjáték, amely száz év után Molnár Ferenc modorában, az ő pompásan megrajzolt karaktereit és nyelvezetét működtetve folytatja a történetet, még ha kicsit karcosabban, realistábban is, de az író-dramaturg reményei szerint sok izgalmas, mulatságos és megható fordulattal a legújabb végkifejletig...
A közönség Irma szerepében Rudolf Szonját láthatja, Sipos urat Harsányi Attila Jászai-díjas színművész alakítja, Rusznák Adrienn Adél szerepében folytatja, Tegyi Kornél pedig Császár Pált formálja meg Az üvegcipőben és a február 8-án bemutatásra kerülő, Keszég László rendezésében készülő Az üvegcipőn túl című előadás ősbemutatóján.