Az MDDÜ stratégiájának egyik fő pillére a hazai tervezők ismertségének és külpiacra lépésének támogatása. Idén a világ egyik legnagyobb designeseményén, a Milan Design Weeken jelent meg egy, a magyar designt középpontba helyező önálló kiállítás a presztízsértékű Triennale Milano Múzeum épületében. A Design Walk in Budapesten egyszerre voltak láthatóak a kortárs formatervezési innovációk és a kulturális értékek.
„Mérföldkövet ünnepeltünk, hiszen a magyar alkotók a szakma világhírű képviselőjének mentorálásával egy ikonikus helyszínen jelentek meg. Több mint egy éve dolgozunk együtt Rossana Orlandival, a Design Walk in Budapest nagyra becsült kurátorával, és a kiállítás az együttműködésünk csúcsát jelentette. Immár harmadik alkalommal rendeztünk önálló kiállítást a Budapest Select ernyőmárka alatt a Milan Design Week keretében. Büszke vagyok arra, hogy megjelenésünk a meghatározó Triennale Milano Múzeumban nemcsak a magyar alkotók kivételes tehetségét mutatta be, hanem bepillantást engedett Magyarország sokrétű kulturális örökségébe is. A kiállítás megidézte Budapestet, többeket invitálva hazánk vibráló fővárosának személyes felfedezésére, amely egyedülálló földrajzi elhelyezkedésénél fogva a Keletet és a Nyugatot összekötő központi híd szerepet tölt be, mindkettőhöz kaput biztosítva” – hangsúlyozta a kiállítás jelentőségét Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A design LAB curated by Rossana Orlandi keretében készült termékek a Milan Design Weeken debütáltak. A magyar kulturális örökségből ihletet merítő projektek a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették. A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica designkiadványa, a Door.
A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon. A bemutatón az olasz Elle Decor és az Architectural Digest mellett a Domus, a Cose di Casa és az ausztrál Vogue Living, valamint brit és amerikai újságírók is részt vettek. A Budapest Select ernyőmárka eseményein a cseh Vogue, az olasz L’Officiel és GQ, valamint az NSS újságírói is megtekintették a kiállítást.
A design LAB curated by Rossana Orlandi termékeit a magyar kulturális örökség inspirálta, a tervezők közül többen Budapest ikonikus helyszíneiből merítettek ihletet. A Design Walk in Budapest a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, amellyel megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást.
Harmadik alkalommal jelentek meg önálló Budapest Select kiállítás keretében magyar márkák a Milan Design Week alatt. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be.
A Milan Design Week idei hivatalos programkínálathoz idén 1125 esemény csatlakozott a 838 márkával. Az online közönség 23 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, 630 ezer látogatót vonzva 162 országból.