Énekes komédia lövöldözéssel és gyilkossággal! - e megnevezést viseli most a magyar színpadokon (is) időről időre változó szövegű darab, mely ugyancsak egy variációkban élő alaptörténet újraírása. Az "igazi" Galócza, Jovo Sztaniszavljevics Caruga, "Szlavónia Robin Hoodja" 1925-ben halt meg. Ivan Kusan portékája parodizált alakban keltette életre a "rablómester", "betyárgengszter", "emberölő" figurát, a súlyosan rövidlátó, végzetesen kétbalkezes ítéletvégrehajtót. Spiró György fordítása - az új keletű, újkeleti dalszövegekkel együtt (zeneszerző: Másik János) - még rá is játszik, hogy népszínmű, operett, kabaré, vaudeville, varieté, vígjáték foszlányai egymásba vegyüljenek. A rendezés Brechtből is bedob egy keveset, a címszerepben olyan hétpróbással, aki bicskáját maximum saját tenyerébe képes mélyeszteni.
Dózsa Zoltán (Joszip Zseljic, paraszt) helyett a kalap és a ragasztott bajusz lép fel. Teljesen érdektelen, hogy végül ő a tragikus vesztes. Törköly Levente medveküllemén és öblös dikcióján kívül keveset ad az előre (többszörösen) bejelentett, lepacsizott gyilkosság pénzét megérő komikus áldozatának karakteréhez. Se fifika, se vértolulás, se egyénített provinciális bunkóság: csak duma. Néha hangoskodva a rendezői instrukcióknak sokszor ellenszegülő kis térben. Németh Kristóf (Mozsbolt földmérő) szintén kissé hangos időnként Ankica körül számítóan legyeskedve. Az egyetlen "erotikus jelenet" ízléstelen, épp mert egyetlen, alkalmi. Nincs tartása, súlya, lelke a produkciónak. Nevetünk, talán nem is ritkán, de automatikusan. Nem jóízűen. Kliséken, ismétléseken, egy fogyatékosan értelmezett színmű letöredező málladékain.
Pedig a remélt eredetiséget, az elemző újítást magában hordaná az este (dramaturg: Kompár Valéria e. h.). Az úgymond női álruhában bujkáló Galóczát színésznő alakítja: Varga Klára. Egy - meglehetős zavart keltő - csendőrcsókon kívül (melyet Gile ajkával maga tapaszt a botcsinálta haramia szájára) Varga Zoltán nem tud mit kezdeni e kitalációval. A rendezésből nem érződik, hogy a lealacsonyodott világban már titkolni sem kell, ha a legférfiasabb férfi copfos és csak a lánykórusba vennék be. A színésznő erőnek erejével lefolytatja ugyanakkor az öltönyös szerep fontoskodó úri zsivány mozgássorait. Mint a legtöbben, ő is azt játssza, hogy játszik. Közben még a szemhibája sincs megrendezve: mellényúl annak, ami az orra előtt hever, de simán felfut veszélyes meredekre, elsasszézik az útjába kerülő akadály mellett. Az utolsó képben, csinos piros női ruhát öltve mindössze ráolvassa egy "élő fotóra" mindazt az amoralitást, törvénycsúfolást, aminek a két rész során folyamatosan kellene exponálódnia.