Száll_a_kakukk_fészkére.jpg

Egy kis Székelyudvarhely Miskolcon

A Miskolci Nemzeti Színház a Határtalan Napok elnevezésű rendezvénysorozatának keretében már évek óta lát vendégül évente egy-egy határon túli várost, melynek kultúráját nem csupán színházművészete, de irodalma és képzőművészete által is megismerhetik a miskolciak. Az idei vendég Székelyudvarhely.

A Határtalan Napok idei meghívott vendége Székelyudvarhely, amelynek kulturális életébe a miskolci nézők irodalom, színház- és képzőművészet által pillanthatnak be január 30. és február 1. között.

Kubanek László képzőművész Kontrollált anomáliák című kiállításán az érdeklődők olyan alkotásokat láthatnak, melyeket a lendület véletlenszerűsége, a gesztusok megismételhetetlensége hozott létre.

Bemutatják a város színjátszásának történetéről frissen megjelent, Katona Zoltán által írt Szerepét adá jelesen című könyvet, a Tomcsa Sándor Színház társulatának előadásában három előadás látható, a Brighella Bábtagozat pedig egy gyerekeknek készült előadással érkezik.

A Száll a kakukk fészkére rendezője Vladimir Anton, a Franz Kafka azonos című regénye alapján készült A per Bélai Marcel rendezésében kerül színre, míg a Székely Csaba 10 című drámájából készült előadást a Miskolci Nemzeti Színház rendezője, Rusznyák Gábor jegyzi. A gyerekeket egy „álmokból szőtt bábjátékkal” várják, Az öreg király hagyatéka Szabó Attila rendezésében látható.

Ez is érdekelheti

Székelyudvarhelyen idén az igazság odaát van

A dráMA kortárs színházi találkozó fókuszában most is a magyar és román nyelvű kortárs dráma áll.

Németországból költözött haza a család, most a magyar kultúrát ápolják

Különleges családot ismerhetünk meg a Csoóri-sorozatban: Nagy Rékáék Németországból költöztek haza azért, hogy a következő generáció ne veszítse el a magyar kultúrához való kötődését.

„Az átmenetek termékeny, inspiráló állapotok” – Interjú Győrfi Kata költő-drámaíróval

Győrfi Kata folyamatosan kérdez és mindent megkérdőjelez. Gondolkodik, agyal, pörög – néha túlságosan is. Azt mondja, az otthonérzet képlékeny, ő útközben van otthon. Gyakran költözik. Minden város alakít rajta, mint az átmenetei is, amelyekből építkezik.