Pálfi György Hukkle című filmjével valószínűleg történelmet írt. Filmje annyira más, a megszokottól merőben eltérő, mégis mindenki számára szórakoztató. A film ötvözi a némafilmek dialógusoktól mentes világát a legmodernebb számítógépes technikával, a természetfilmek lenyűgöző hang- és látványelemeit a dokumentumfilmek objektív stílusával.
Van egy történetünk. Nem is akármilyen: csavaros. De nem mondjuk el, csak utalunk rá. Finoman adagolva az információt, a nyomokat, a célzásokat. Néha el-elkalandozunk, mutatunk valami érdekeset, de nem túl relevánsat, aztán visszatérünk mesénkhez. Az egyik szinten egy krimit láthatunk, a vidéki rendőr nyomozását a sorozatgyilkos után. Másrészt szociológiai tanulmányt láthatunk a vidéki élet valóságáról, életéről, mindennapjairól. Mindezt teszi úgy, hogy se nem száraz, se nem sajnálkozó, sőt, valami érthetetlen optimizmus hatja át a szegénységet, ami talán a természet közelségétől származik.
|