Anger Ferenc a szinte gyermek Liszt komponálta, bájosan együgyű librettóra született Don Sanche, avagy a szerelem kastélya című tündéroperát úgy állította színre, ahogyan azt, ma kizárólagosan lehet.
A budapesti Don Sanche áradó humorú, groteszk, dévaj látomásfüzér. Anger annak kezeli, ami: egy csodálatos elme korai remekének, melynek irodalmi értéke jószerével nem mérhető. Szerelmi kastélya vaskapus, külvárosi privátklub neon-piktogrammal és ma divatos, gótbetűs logóval: a kéjtanya nyitásakor pedig lompos hajléktalant ugraszt a küszöbről a tulaj. Vendégei olykor bizarr, rendhagyó párosok, korunktól érintett, sajátos figurák. Az egyszerűcske szöveganyag közé sűrű, harsány, szellemes matériát tölt habarcsként a rendező. Önjáró, baldachinos ágy, az Ecseri lakodalmast idéző hercegnői udvar, sorompószárral vívott párbaj, roppanó gipsz koponyák, hárfázó szépasszonyok és tömegszülés képeit látjuk. A hatás fergeteges, az ötletár innen marad a tiszteletlenség ódon határvonalán, ám frivol módon próbálgatja azt. Az újrafelfedezése után hét évtizedig nem ? sem ? játszott művet Anger az egyedüli, üdvözítő utat járva vitte színre. Gyilkos humorral, modern felfogásban, stílusparódia, okos irónia bőséges adagolásával, kiváló társa volt az ebben a helyzetben egyként lubickolni érzékelt Szendrényi Éva díszlet- és Zöldy Z. Gergely jelmeztervező.
Az argentin Roberto Galvan pályazáró búcsúkoreográfiának szánt műve hosszú barátság-együttműködés végére is pontot tesz: a harminc éves koreográfusi aktivitását lezáró mester Koncert tangóharmonikára és zenekarra című, Astor Piazzolla művére készült darabját még 1993 januárjában mutatta be a szegedi együttes. (Az eredeti szereposztás kiváló táncosai közül többeket felfedezhetett a figyelmes szemlélő a Thália nézőterén).
Megrendítő olvasmány a pályájától búcsúzó (ám a tapsrendben energikusnak, frissnek, jó karban lévő, éppen középkorúnak látszó) Galvan bevezetője. A Prológus-Pokol-Purgatórium-Paradicsom négyes (zenei) szerkezetére építkező mű kiválóan dolgozó táncosai számára komoly kihívást jelentett, a Don Sanche vígsága után pilledő közönség figyelmének megragadása, s igyekezetük végül sikeresnek bizonyult. A misztikus szürkületbe komponált, puritán mű ? melyben egy mobil, csavarodó rámpa, s egy kilátót formázó fémidom volt az összes berendezés ? patetikus-borús, Stadler Ferenc gyönyörű fényei festette terében eleinte hűvös-távoli és nehezen közelférkőző táncot láthattunk. Szemlélve képeit, nehéz volt a búcsúműség tudomásától elvonatkoztatni. A mélység megjárásának, az engesztelésbe-engesztelődésbe vetett reménynek képeiből némiképp régivágású, intenzív koreográfia kerekedett ki, egyes képei időtállóan emlékezetesek, mások kevésbé tűntek ki eredetiségükkel. Galvan al- és felvilági hősei értékes pálya végére tettek ki pontot, elismerésre méltó teljesítményükkel.