Az indiai születésű Bharat Nalluri filmje Londonban játszódik, 1939-ben, a háború árnyékában. A - Winifred Watson regényéből készült - moziban két nő sorsa kapcsolódik össze véletlenszerűen, mindketten a túlélésért küzdenek: egyikük Miss Pettigrew, munkanélküli nevelőnő, a másik pedig egy szintén alulról jött, kezdő színésznő, Delysia, aki azért zsonglőrködik megállás nélkül, hogy ki ne derüljön a múltja.
Miss Pettigrew (Frances McDormand), a madárijesztő-szerű, negyvenes, munkanélküli nevelőnő egy hullámvasútra ül fel, amikor végső kétségbeesésében beesik a színésznőhöz, és társalkodónőnek adja ki magát: pillanatokon belül meg kell tanulnia rutinosan hazudni, alakoskodni a randomszerűen beeső udvarlók előtt. Jól megy neki az improvizáció, talán túl jól is. Közben Amy átlökdösi egy gyors átalakuláson (valami olyan szöveggel, hogy az utcán nem mutatkozhat Twist Olivér anyjával), értékelhető frizurát és elegáns ruhát kap, és furcsa módon egyre kevésbé van kedve láthatatlannak tettetni magát. Apró szívességeket tesz, sorsokat boronál össze nagyvonalúan, akadályokat gördít el Amy útjából, vagyis villámgyorsan jobb intrikus lesz, mint mestere. Furcsa átváltozás, Miss Pettigrew megtanul Delysiától színlelni, a színésznő viszont azt tanulja meg, hogyan lehet igazabb az élete: egyikük arra jön rá, hogy túlságosan naiv volt eddig, a másik meg azt érzi meg, hogy nem lehet örökké játszani.
Az Oscar-díjas Frances McDormandnak viszonylag passzol ez az öntudatára ébredt társalkodónő-szerep, bár a film elején és végén előadott, szívszorító hajléktalanparódia azért enyhe túlzás a részéről. A szerelmi szálakat nem bogozom ki, a lényeg, hogy mindenki megkapja, akit érdemel. Ami viszont izgalmas, hogy osztályharc is van ám, lehet lefelé is csúszni meg felfelé is emelkedni bármikor egy-egy szívbéli döntés nyomán.