Budapest Music Center Records januárban Cannes-ban a MIDEM 2004 nemzetközi zenei vásáron mutatta be a 2004. első félévi megjelenésre szánt klasszikus és kortárs zenei kiadványait, köztük a Cannes Classics Living Composer Award-dal (kortárs zeneszerzői életműdíj) kitüntetett Eötvös Péter és a Cannes Classics Lifetime Achievement Award-dal (előadói életműdíj) kitüntetett Kocsis Zoltán 2-2 lemezét. Méltó társa e négy lemeznek Csalog Gábor új CD-je, melyen Liszt és Ligeti zongoraetüdöket találhatnak. Az öt új kiadvány március folyamán kerül a zenebarátokhoz.
"Az Intervalles-Intérieurs (Hangköz-enteriőrök, avagy A hangközök belsejében) és a Windsequenzen (A szél szekvenciái) című kompozíciók a hetvenes évek "felfedező" korszakából származnak, amikor a természeti törvények hangzásokba való átültetése állt az érdeklődésem középpontjában. Az Intervalles-Intérieurs elektronikus alapanyagát 1972 és 1974 között alakítottam ki (ennek a munkának naplószerű összefoglalása az Elektrokrónika című darab), a hangszeres részét pedig 1975 és 1981 között három változatban írtam meg hozzá. A szél szekvenciáin 1975-ben kezdtem el dolgozni, és 2002-ig állandóan foglalkoztam vele. Jelen formájukban mindkét darabot "végérvényesen" késznek tekintem."
(Eötvös Péter)

A Kossuth-díjas Eötvös Pétert a most kezdődő Budapesti Tavaszi Fesztiválon több alkalommal is láthatja-hallhatja a közönség. Március 20-án a Thália Színházban a Balkon című saját kompozícióját vezényli. Közreműködik a Freiburgi Színház szólistái és zenekara.
Március 30-án a Millenáris Teátrumban, a Holand Rádió Kamarazenekarát vezényli Eötvös Péter. Április 3-án a Millenáris Teátrumban Az álmok hídján című Eötvös művet mutatják be. Vezényel Vajda Gergely. Rendezte Almási-Tóth András. Közremüködik: Kováts Adél színművész, Gérard Buquet, Michael Svoboda és az UMZE Kamaraegyüttes.

"Hogyan jutott eszembe virtuóz zongoraetűdöket komponálni? Az eredeti hajtóerő mindenekfölött saját tökéletlen zongora-technikám volt. Alkalmatlanságomat szeretném professzionizmussá transzformálni.
Minden hatás ellenére, amely engem ért, etűdjeim nem nevezhetőek sem chopini, sem debussyi, sem pedig afrikai vagy jazz-zenének, netán matematikai konstrukciónak. Nem avantgárd, nem tonális és nem atonális művek. Virtuóz zongora-darabok; etűdök, mind pianisztikus, mind zeneszerzői értelemben. Egyszerű gondolatcsírából növekvő organizmusként jutnak el a bonyolultság magas fokáig."

(Ligeti György)
"A három komponált darab egy palackposta, egy "üzenet" az én világomból azok felé, akik szeretik a jazzt.

A Snatches of a conversation olyan szabadon komponált, mint egy improvizáció. Kedves kávéházi beszélgetés, szellemes társalgási szövegfecnik rengeteg iróniával... és mi végigmegyünk az asztalok között... A pincér egy kéttölcséres trombita...
A szólisták - Marco Blaauw és Omar Ebrahim - ebben a darabban nem improvizálnak.

A Jet Stream egy festmény, horizontális csíkok különböző vastagságú ecsetekkel (több kilométer széles is lehet), veszélyes sárgás-kékes-higany színek, a magaslégköri szelek energiája, a sodrás, ami olyan is lehet, mint egy japán embertömeg az egyirányú utcán, ahol csak egy valaki (a trombitás) próbál az ellenkező irányba menni. Sodrás és ellenállás...
A két trombita-kadencia közül az első Markus Stockhausen szabad improvizációja.

A Paris-Dakar egy valóságos Párizs-Dakar rally. Rohanás a homoksivatagban, hőség, por, őrült tempó... big band. Ebben a versenyben a kéttölcséres pozan - Gőz László szólója - fut az első helyen, szabadon improvizálva, minden kötöttség nélkül."
(Eötvös Péter)

"Némi túlzással a hangszerelés apoteózisának is tekinthetjük a lemez műsorát, mert olyan művekről van szó, amelyek a zenekar kezelésének szempontjából is különleges helyet foglalnak el a szerzők életművében. Dohnányi háromfelé osztott zenekara valósággal tobzódik a polifónikus lehetőségek által is kínált specifikus zenekari színekben, Rahmanyinov szimfóniája - annak ellenére, hogy konvencionális együttesre íródott - talán a szerző legérdekesebb, legmerészebb partitúrája, amelyben a három trombitaszólam rendkívül virtuóz kezelése a legfeltűnőbb. Jómagam is igyekeztem mindenfajta anakronizmustól mentesen, száz százalékig Debussy szellemében cselekedni, amikor vállalkoztam e méltatlanul mellőzött remekművek átültetésére, ami nyilván nem jutott volna eszembe, ha az eredeti zongorakíséretek nem sugallnák ennyire direkt módon a zenekari hangszerelés lehetőségeit."
(Kocsis Zoltán)
"Sok rejtett szállal kapcsolódik egymáshoz a lemezen hallható két kompozíció, annak ellenére, hogy a felszínen látszólag semmi közük egymáshoz: az egyik a nagynémet romantika kissé megalomán búcsúja, a másik pedig a Sacre du Printemps nyomán feltámadt új hullám kísérletező kedvének egyik szép példája, amelyről még maga Sztravinszkij is elismeréssel nyilatkozott. A kezdetben elég erősen polemizáló Schönberg és Varegrave;se későbbi barátsága is igazolja a muzsika mindenhatóságába vetett hit összekapcsoló erejét, még a legjelentősebb egyéniségek esetében is."
(Kocsis Zoltán)

Március 19-én Kocsis Zoltán vezényelte Nemzeti Filharmonikus zenekar és Énekkar koncertjével kezdődik meg a Budapesti Tavaszi Fesztivál a Kongresszusi Központban. Kocsis Zoltán a Budapesti Tavaszi Fesztivál rendezvénysorozatában március 20-án az Olasz Kultúrintézetben ad hangversenyt. Ravel, Bartók, Debussy műveit játssza. A Pécsi Pannon Filharmonikusokat Hamar Zsolt vezényli.