A hír Jelentős elismerésben részesült Winand Gábornak a BMC Recordsnál kiadott Corners Of My Mind című cédéje Franciaországban. A neves jazzénekes első szólóalbuma az év produkciója lett 2002-ben, elnyerve a francia jazz-szaklap, a Jazzman kitüntetését, a "Chok" (azaz Sokk) minősítést. E mellett 2002 legjobb tizenöt lemeze közé is beválogatták a cédét. A Franciaországban korábban ismeretlen magyar énekes az elmúlt év decemberében vehette át a Jazzman díját. A koncert |
Nem fukarkodtak Winandék az élménnyel. Kevéssel este tíz után kezdtek játszani, majd egy rövid szünet következett új fél tizenkettő körül és hajnali egy órakor fejezték be a Chok díjat nyert lemez bemutatását. |
Winand énekli Molnár Eszter angol szövegét, szépen, érthető artikulációval, majd egyszer csak jön a jabadaba. Ott, ahol a szokásos vers-refrén-impro szerkezetben egy hangszerszólót vár az ember. (De, említettem már, hogfy Gadó messze elkerülte a sablonokat e lemezen!) Ott lép be az utánozhatatlan szelídség, a szinte bódult állapotot tükröző "halandzsa" - az énekhangszer. A bebop. Hadd emeljek ki két számot, mely különösen megfogott. Az egyik éppen a skót ballada, a Lovely Molly. Mértéktartóan lendületes, finom furulya bevezetéssel indult - dicsérve Dresch sokoldalú hangszeres játékát -, majd a 6/8-os ütemezés adott izgalmas folytatást. Középtájt megjött a bebop, hogy a következő zenei részt, nevezetesen Mohai András brilliáns dobszólóját felvezethesse. |
Az énekes - Elolvastam a hírt, meghallgattam a koncertet, s ezek után is maradt néhány homályos folt, hadd mondjam: néhány hamis hang, amit tisztázni kell! Azt írja rólad a szaksajtó, ez az első önálló lemezed. Miért csak most? Hiszen a Zeneakadémián 1983-ban megkezdett énektanulmányaid óta keresett énekes vagy, sokakkal dolgoztál együtt, s készítettél velük számos lemezt is. |
- Hadd "ragozzam" a kérdést! Ez elegendő, hogy a magyar jazz-élet olyan kiemelkedő alakjaival zenélj, mint - a teljesség igény nélkül említve a neveket - Vukán György, Berkes Balázs vagy Dresch Mihály?(a képen balra) |
- Az opera felől fordultál a jazz, a bebop felé. Van valami sajátos magyarázata, hogy miért jazz és miért nem opera? Fotók: A szerző felvételei |