 |
Winand énekli Molnár Eszter angol szövegét, szépen, érthető artikulációval, majd egyszer csak jön a jabadaba. Ott, ahol a szokásos vers-refrén-impro szerkezetben egy hangszerszólót vár az ember. (De, említettem már, hogfy Gadó messze elkerülte a sablonokat e lemezen!) Ott lép be az utánozhatatlan szelídség, a szinte bódult állapotot tükröző "halandzsa" - az énekhangszer. A bebop. Hadd emeljek ki két számot, mely különösen megfogott. Az egyik éppen a skót ballada, a Lovely Molly. Mértéktartóan lendületes, finom furulya bevezetéssel indult - dicsérve Dresch sokoldalú hangszeres játékát -, majd a 6/8-os ütemezés adott izgalmas folytatást. Középtájt megjött a bebop, hogy a következő zenei részt, nevezetesen Mohai András brilliáns dobszólóját felvezethesse. A koncert vége felé játszották a Crystal and turmoil című számot. Gadó elmondta, hogy két érdekessége is van e darabnak. Egyrészt a cím nem végleges - a szövegtartalom miatt vélhetően változni fog, másrészt a turmoil - örvény - egy olyan régies szó, amit az angolok ma már ritkán használnak. Barcza (kép)lágy indítás után (szinte csak simogatta a nagybőgő húrjait) bravúros, több esetben hármashangzatokat is eredményező dinamikus szólót produkál, alapot teremtve ezzel egy végtelenül egyszerű, szelíd, már-már gyermekdal szépségű dallamnak. Kivételes ellenpontozás! Ezt a dallamcsodát adják aztán egymásnak a zenészek, hogy a hangszer lehetőségeihez mérten variálják. Közben jut arra is idő, hogy egy bőgő-ének párviadalban gyönyörködhessünk. Noha a Corners Of My Mind alapvetően érzelmes hangvételű, a vidámság sem hiányozhat a lemezről. Ezt adja vissza a "Diversion" című opus, country és western hatásokat idézve. A koncert egyszeri, ebben a formában nem megismételhető. Ám a lemez lejátszható. Újra és újra! |