Galéria, jubileum ? NEW YORK, RIÓ, TOKIÓ

Egyéb

 

Ennek ellenére, kétségtelenül jól navigált az Inda Galéria a túlkínálatban. Ezt bizonyítja a néhány év alatt kisebb csoporttá duzzadt művészek száma, akiket a galéria így vagy úgy foglalkoztat: egyéni és/vagy csoportos kiállítási lehetőséghez, nemzetközi vásárokon való szerepléshez, és a művészek szerény megélhetését biztosító vásárlói közeghez (műgyűjtői körhöz) juttatja őket.

 
Viszonylag kiegyenlített profillal dolgozik a galéria, a sztárműfajok mellett, úgy mint festészet (Agnes von Uray, Kim Corbisier, Jovián György), szobrászat (Martin Henrik), fotó (Misetics Mátyás), bevállalják az elvetemültebbeket is. Azokat a (már nem) határterületeket, amelyekben akár installációk (AKA, Koronczi Endre, Somody Péter), konceptuális fotók (Pacsika Rudolf, Szász Lilla), naplórajzok (Navratil Judit), térkép-graffitik (Erik Binder), videó installációk (Czene Márta, Csontó Lajos, Ferenczy Zsolt, Keller Diána, Szabó Ádám, Szemző Zsófia) és a kritikai művészet ( El-Hassan Róza, SZ.A.F.) képviselői is megférnek. A kiállítók átlagéletkora sem elhanyagolható szempont ma, amikor a 35 év fölötti művészek pusztán születési dátumuk és a művészeti intézményrendszer finanszírozásának ellehetetlenülése miatt ?kapálják el? magukat. Az egyetemről frissen kikerült ún. fiatal művészek és a már nem fiatal, bár igen aktív, de a fentiek miatt ? már a családalapítás előtt is ? öregnek számító aktorok itt egy térben lehetnek.
 
 

Talán éppen ebből a műfaji, technikai, életkori sokszínűségből következik, hogy ennek a kiállításnak az összképe is vegyes, mint a savanyúság. Minden falon, minden sarokban van valami, ami vagy erre a kiállításra készült, vagy csak a legújabb munkák egyike. Különös meglepetéseket nem okoznak a látottak; és arról sem adnak kielégítő képet, hogy hol tartanak most éppen a galéria művészei, de körülbelüli tájékozódási pontot mindenképpen kínálnak a szervezői oldalról. Gyanítható, hogy a célközönség most többnyire a műgyűjtők köre, akik közül három arról is dönthetett, hogy a kiállító művészek munkái közül kinek ítéli oda a belső pályázaton nyereményként felkínált három repülőjegyet. A galéria ötödik szülinapján az i-re a pontot ? a 4. különdíjjal ? végül mégis a SZ.A.F. tette fel: állást foglaltak abban, hogy van a galéria terén belül (luxuskínálattal) és a galéria terén kívül (kommersz létszükségletekkel) zajló élet. Ezért betettek egy BKV jegyet a közösbe, a nyertesnek kijáró címeres oklevéllel együtt.