A LUDUS projekt megvalósítása során tudástranszfert, hálózatosodást és tapasztalatcserét magában foglaló tevékenységeket valósítanak meg a komoly játékok témájában, a délkelet-európai régióban. Ezek a tevékenységek tréningeket népszerűsítenek, készségeket fejlesztenek, és növelik a komoly játékokban érdekelt helyi informatikai cégek termelési kapacitását. A projekt tevékenységei magukban foglalnak, sok egyéb mellett, egy a komoly játékokra irányuló helyzetfelmérést, egy a komoly játékokban potenciálisan érdekelt informatikai cégek felkészültségét és érdeklődését vizsgáló felmérést, munkaműhelyek, konferenciák, tréningkurzusok, versenyek szervezését, online adatbázis létrehozását (szakértők, érintettek, döntéshozók), weboldal és referencia-könyvtár létrehozását, promóciós tevékenységeket és jó gyakorlatokat összegyűjtő útmutatót.
Dijat hoztak a sikeres magyar játékfejlesztők
Egyéb
Az oktató-készségfejlesztő játékok versenyén egy erős mezőnyben, a 40 ezer euró alatti költségvetésű projektek csoportjában három magyar helyezés született: Balassi Márton EcoSimulator játékát, Szabó András és Kiss Csaba pedig játékötleteit, az Egyszervolt.hu pedig Világjáró játékát részesítette a zsűri elismerésben.
Az Európai Unió LUDUS projektje
A konzorcium nyolc országot ölel fel: Görögország, Bulgária, Magyarország, Olaszország, Románia, Szlovénia, Szerbia, Horvátország. A LUDUS projekt célcsoportjai a tanárok, trénerek, oktatási szakemberek mellett a helyi kis- és középvállalkozások, a komoly játékokban valamilyen szinten érdekelt IT cégek, az üzleti érdekeltségű csoportok (társaságok, kamarák, stb.), a regionális fejlesztési ügynökségek, a sajtó, média, oktatási szervezete, fiatal fejlesztők, informatika szakos diákok, valamimt a tanulók, játékosok.
A játék komoly dolog
Az 1. Európai Komoly Játékok Versenyt májusban hirdette meg a Román Elektronikus Ipar és Szoftver Szövetség (ARIES) az Európai Unió LUDUS projektjén belül. A verseny célja, hogy erősítse a komoly játékok szerepét az oktatásban, illetve a regionális fejlődésben. A versenyre nemcsak cégeket, szervezeteket, hanem magánszemélyek jelentkezését is várták. A díjazott pályaműveket egy ünnepélyes rendezvény keretében egy nemzetközi konferencia részeként mutatták be a görögországi Ioannina városában..
A pályaműveket négy kategóriában zsűrizték: "Legjobb nem-professzionális oktató játék"; "Legjobb oktató játék-ötlet / koncepció"; "Legjobb alacsony költségvetésű professzionális játék"; "Legjobb magas költségvetésű professzionális játék". Az elbírálás során olyan szempontokat vettek figyelembe, mint az oktatási és játékdesign minősége, a játszhatóság, a technikai kivitelezés, illetve a játékban felvetett probléma relevanciája.
A magyar fejlesztők több díjat is bezsebelhettek: a nem-professzionális játékok versenyében 2. helyezést ért el Balassi Márton EcoSimulator játékával, Szabó András és Kiss Csaba pedig játékötleteikért részesültek elismerésben. Második helyezést ért el az Egyszervolt.hu Világjáró című játéka az 1. Európai Komoly Játékok Versenyen a 40 ezer euró alatti költségvetésű professzionális játékok kategóriájában.
Az Egyszervolt.hu Világjáró játéka a Google Maps szolgáltatására épül: a diákok négyféle játékmódban ismerkedhetnek meg a világ országaival, városaival, nevezetességeivel. A program különlegessége, hogy bárki készíthet további feladatokat hozzá egy felhasználóbarát szerkesztőfelület segítségével. A játék így végtelenül bővíthető földrajzi, történelmi feladványokkal. A program ingyenesen elérhető az egyszervolt.hu oldalán. A szerkesztőfelület használatához regisztráció szükséges, amelyet a jatekmester@egyszervolt.hu e-mail címen kezdeményezhetnek az érdeklődők.