Fekete Péter eredeti szakmája elektroműszerész, de tűzvédelmi, pirotechnikusi szakvizsgát is tett. Később a müncheni bűvésziskolában előadó- és cirkuszművészetet, valamint trükktervezést is tanult. Cardiffban színházművészetet, rendezést hallgatott, ahol később tanított is, és az európai színházi ügyek felelős vezetője lett. A budapesti Nemzeti Színház oktatási és külkapcsolati igazgatója volt 2002 és 2004 között. 2010-ben magiszter diplomát szerzett a Kijevi Nemzeti Színház-, Film- és Televízió-tudományi Egyetem színházmenedzsment, valamint a Pannon Egyetem színháztudományi szakán.

Fekete Péter 2012 májusától a Békéscsabai Jókai Színház igazgatója. Első itteni direktori munkája a Disznójáték volt. Rendezései között találhatjuk a La Mancha lovagját, az Orient ? Expressz két világ között című darabokat is. Díszlet- és játéktér-tervezőként, alkotótársként részt vett más békéscsabai előadásokban is. A Cseresznyéskert, az Aska, a Sóska, sültkrumpli, Edith és Marlene, a Javor vitéz, a Trenk, avagy a vad báró, a Csínom Palkó és a Cirkus Hungaricus, a Csárdáskirálynő című előadásokhoz is hozzájárult. Az Aidához porondszínházi játékteret is tervezett. Utóbbi azt takarta, hogy cirkuszsátrat állított fel az evangélikus kistemplom kertjében, ahol ötszáz néző foglalhat helyet és jól megfér együtt a színház- és a cirkuszművészet.

Békéscsaba előtt Cardiffban és Budapesten is rendezett, külföldön például a Don Quijotét, Greene Utazások a nagynénémmel című darabját, Albee és Pinter műveit, a Szabadkai Népszínházban a Kés a tyúkban című előadást. A Csáth-novella alapján készített Emma a Sterija Játékokról a legjobb mozgás díját, a Zrenjanini Fesztiválról a legjobb játéktér és a legjobb rendezés díját hozta el. Budapesten a Merlin Színházban többek között a Dísznójátékot, valamint az amerikai Levin Deathtrap-jét (Halálcsapda) vitte színre.

A rendezés és a színházigazgatás melllett más területeken is dolgozott. 2009-től a Magyar Teátrum című színházi havilap alapító főszerkesztője és 2010-től a Vidéki Színházigazgatók Egyesületének elnöke. Walesi tartózkodása idején (1996-1997) felsőoktatási akkreditációs biztos, 1996-2002 között Az angol nyelvű színház a magyar felsőoktatásban című program magyar oktatási minisztériumi felelőse.

A Megyejárás című program megalkotója és működtetője a Nemzeti Színházban; az egész ország számára emlékezetes marad 2003, amikor a ?nemzeti különjárat? Budapesten a HÉV-sínen egészen a színházig vitte a közönséget. Nevéhez fűződik 2005-ben a Budapesti Őszi Fesztivál hivatalos találkozóhelye, az AKKU létrehozása és ügyvezetése. 2008-ban elkészítette a Szombathelyi Weöres Sándor Színház tervpályázati anyagát, a Megina Team tagjaként, mint színház-technológiai szakértő. 2009-ben szintén színháztechnikai szakértőként dolgozott a Szombathelyi Színház tervpályázatán a Megina Teammel, a Pécs Koncertterem tervpályázatán, az Ibsen Kulturális és Oktatási Központ és Stúdiószínház építésén, valamint a Jókai Porondszínház (cirkusz-színház) tervezőjeként, létrehozójaként.

2011-2012 között a MACIVA Felügyelő Bizottság tagja, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium miniszteri megbízottja, a megyei fenntartású előadó-művészeti intézmények átadás-átvételéért felel. 2011-től a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Színházművészeti Bizottságának tagja, 2013. február elsejétől 2013. június 30-áig a Nemzeti Színház átadás-átvételéért felelős miniszteri biztos.

Az utóbbi években a békéscsabai mellett a Szarvasi Vízi Színházat is igazgatja. Elve, hogy nyáron se maradjon színház nélkül a közönség, Békéscsabán sem: a Jókai Színházban, az Ibsen Házban és a városháza udvarán nyári játékokra várják a közönséget. Hatalmas iramot diktál a társulatnak, és fáradhatatlan menedzserként népszerűsíti csapatát országszerte és a határainkon túl is. Látványtervei, trükkjei, az illuzionista látványelemek szinte minden rendezését, tervét áthatják; a cirkuszi elemeket meghonosította a színház világában.

Fotó: A-Team/Nyári Attila